וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה בנקים נוספים קרסו בארה"ב

עומר רבין

6.3.2010 / 14:27

למרות ההתאוששות: הרשויות בארה"ב סגרו בסוף השבוע 4 בנקים נוספים בפלורידיה, אילינוי, מרילנד ויוטה. בסה"כ מתחילת השנה נסגרו 26 בנקים בארה"ב - בנוסף ל-140 בשנה שעברה

ההתאששות בכלכלה האמריקאית המתבטאת בעליות שערים בוול סטריט אמנם נראית כיציבה, אבל המוסדות הפיננסיים הקטנים עדיין מתקשים בחלקם, כנראה, להתמודד עם ההשפעות ארוכות הטווח של המשבר הכלכלי הגלובאלי. בסוף השבוע סגרו הפיקוח האמריקאי על פקדונות הציבור (FDIC) ארבעה בנקים נוספים בארה"ב, במדינות פלורידה, אילינוי, מרילנד ויוטה.

בכך עולה מספר הבנקים שנסגרו מתחילת שנת 2010 ל-26, המצטרפים ל-140 בנקים נוספים שנסגרו בשנת 2009 על רקע נזקי המשבר הכלכלי. סך כל הנכסים של ארבעת הבנקים שנסגרו השבוע מגיע ללמעלה ממליארד דולר. לחלקם נמצאו רוכשים מקרב קבוצות בנקאות אחרות בארה"ב ואילו לאחרים טרם נמצא קונה.

בתוך כך העלו הבנקים המקומיים בארה"ב בחודשים האחרונים את הקריטריונים להלוואה כדי לבסס את יציבות ההון שלהם ולהבטיח את המשך יכולתם לעמוד בתנאי המשק ולוודא את המשך קיומם. הנשיא ברק אובמה מצידו החל לאחרונה לקדם תכנית בעלות של 30 מיליארד דולר שמטרתה לקדם הלוואות לבנקים קטנים ואזוריים על מנת לאפשר להם לצלוח את תקופת ההתאוששות מהמשבר - וזאת בלבד שיעניקו הלוואות לבתי עסק קטנים באזורי פעילותם. התכנית צפויה להיות מאושרת בקרוב בקונגרס ותעשה שימוש בכספים אשר יושבו לקופת האוצר האמריקאי מכספי הסיוע שניתנו בשנה החולפת לבנקים הגדולים במדינה ולמוסדות הפיננסיים המרכזיים במטרה לאפשר להם להתמודד עם המשבר הכלכלי והשלכותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully