וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט חתמה את שבוע המסחר בירוק כהה

עומר רבין

5.3.2010 / 23:55

נתוני האבטלה שהיו אופטימיים מהצפוי דחפו את המדדים המובילים לעליות שערים משמעותיות של עד 1.5%. בסיכום שבועי הוסיפו המדדים החשובים בעולם כ-4% לערכם

שוקי המניות בעולם ממשיכים לדהור קדימה לקול צהלות המשקיעים - כשאת הטון מכתיבה הבורסה לניירות ערך בוול סטריט שבניו יורק שהוכיחה גם היום שהשמים הם הגבול וצבעם ירוק: נתוני האבטלה הרשמיים שפורסמו עם פתיחת המסחר והצביעו על יציבות במספר דורשי העבודה, בניגוד לתחזיות המוקדמות שצפוי עלייה משמעותית, הביאו רוח חיובית וגרמו למשקיעים לקנות ולאסוף סחורה.

בסיומו של יום עלה מדד הנאסד"ק בכאחוז וחצי, מדד 500 החברות המובילות הוסיף לערכו 1.4% ומדד הנאסד"ק עלה בכ-1.2%. בסיכום שבועי עלה הנאסד"ק ב-4% ואילו הדאו ג'ונס הוסיף לערכו 2.3%. האווירה החיובית הקרינה על כל שוקי העולם היום - וגם באירופה ובאסיה נרשמו עליות שערים משמעותיות. לאור זאת, הציפייה היא כי גם באחד העם ייפתח המסחר ביום א' באווירה חיובית - בהמשך לשבוע מוצלח במיוחד שם מבחינת המשקיעים.

נתון נוסף שהשפיע היום על המסחר הוא זה המייצג את אשראי הצרכנים בארה"ב. זה רשם גידול מפתיע בחודש ינואר- לאחר לא פחות מ-11 חודשים של ירידה תלולה ורצופה. על פי הנתון שפורסם עם פתיחת המסחר ע"י הפדרל-בנק אשראי הצרכנים גדל בכ-5 מיליארד דולר בתוך חודש בניגוד להערכות האנליסטים שצפו דווקא ירידה בסכום דומה.

ראוי לציין גם את מניית אפל שעלתה היום בשיעור מרשים של 3.9% על רקע ההודעה על תחילת שיווקו של מכשיר הiPad בחנויות בעוד פחות מחודש. הכרזת החברה הביאה לקיצו גל שמועות באשר לבעיות חמורות שנתגלו במכשיר והעלתה את אמון הצרכנים בחברה - מה שהביא את המניה לטפס חזרה מעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully