וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הופסקו ניסויי השתלות איברי חזירים בבני אדם

16.8.2000 / 11:29

מומחים מצאו סיכון גבוה של העברת מחלות מהאיבר המושתל לבני אדם; לישראל הובאו בשבוע שעבר 20 חזירים שיגודלו לצורך השתלת איבריהם

מאת מוטי גל

מדענים בריטיים שהשתתפו בשיבוטה של הכבשה דולי, הודיעו כי יפסיקו את המחקר הגנטי בחזירים אשר נועד להתאים את מערך הגנים שלהם להשתלות איברים בבני אדם. ההפסקה נובעת ממחלות זיהומיות חדשות אשר עשויות לעבור מהאיבר המושתל אל המטופל. את המחקר החדש בנושא פירסמו החוקרים במגזין "סקוטלנד".

מדעני חברת "גרון ביו-מד" אשר מימנה את המחקר במכון "רוזלין" שבסקוטלנד, הפסיקו את מימון הניסויים, בשל הסיכון הבריאותי שבהשתלות מחיה לאדם, הידועים בשם "קסנוגרפט". פרופ' יאן ווילמוט, שהוביל את צוות המדענים בשיבוט הכבשה דולי, הכריז כי הפסקת הניסויים היא לזמן בלתי מוגבל.

במשך שנתיים שקדו המדענים על ניסויים בחזירים שנועדו להשתלת איברים בבני אדם. המדענים ניסו להפוך את איברי החזירים למתאימים מבחינה גנטית למערך הגנטי האנושי.

בשבוע שעבר הובאה לישראל קבוצה בת 20 חזירים שאיבריהם מיועדים להשתלה בבני אדם. החזירים יגודלו בחווה בצפון הארץ, תחת השגחתה של חברת הרלן ביוטק בישראל. המנהל הווטרינרי של חברת הרלן ביוטק, נתן אזוב, סירב להגיב לידיעה אודות הפסקת הניסויים בבריטניה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully