וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרוניקה של תקיפה ואיומים על שופטים

5.3.2010 / 16:12

לפני חודש וחצי זרק תושב י-ם נעל לעבר נשיאת בית המשפט העליון. מספר ימים לאחר מכן הוצתה מכוניתו של שופט ביהמ"ש המחוזי. אלו רק חלק מהמקרים המעידים על עלייה חדה באלימות כלפי שופטים

בשבועות האחרונים מדינת ישראל עדה לגל של איומים ומעשי אלימות כלפי שופטים. לפני כחודש וחצי, במהלך דיון בבית המשפט העליון, קם לפתע אחד האנשים בקהל, פיני כהן, תושב ירושלים בן 52, צעק לכיוונה של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, "מושחתת של פיליפ מרכוס", והשליך עליה נעל. הנעל פגעה בפניה של ביניש ושברה את משקפיה. כהן סיפר בחקירתו כי ביצע את המעשה כנקמה על פסיקת בית המשפט לענייני משפחה נגדו. לשוטרים סיפר כהן כי השופטת "מיררה את חייו במשך זמן ממושך ולכן החליט לנקום בה".

כשבוע לאחר תקרית הנעל נעצר תושב הרצליה בחשד ששלח מכתבי איומים שכוונו לביניש. מכתב האיומים הראשון התקבל במכשיר הפקס של משרד עורכי דין בתל אביב. במכתב צוינו שמותיהם של שופטים נוספים. הכותב ציין בדבריו כי בית המשפט נמאס עליו וכי יש לשים סוף להתנהלותו. בסוף דבריו חתם הכותב: "בורא עולם".

כמה ימים בלבד לאחר מכן הציתו אלמונים את מכוניתו של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד. המקרה אירע שעה שהרכב חנה סמוך לבית השופט בעכו, במרחק של כ-200 מטרים מתחנת המשטרה בעיר. בכך לא תמו מקרי האלימות כלפי שופטים. בתחילת השבוע ניקבו אלמונים את צמיגי מכוניתה של שופטת בית משפט השלום בירושלים, אנה שניידר. על כלי הרכב רוססה כתובת הנאצה "את וביניש=רצח". לטענת המשטרה, החשוד במעשה, דוד דהן, תושב ירושלים בן 35, השחית שש פעמים את המכוניות של השופטת שניידר ושל רשם בתי המשפט, אורי פוני.

השבוע גם נשלח פקס ללשכתו של מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, ובו איומים לרצוח שופטים. בפקס נכתב: "נהרוג שופט באמצעות טיל לאו". החשוד במעשה, תושב מרכז הארץ כבן 50, סיפר בחקירתו כי שלח את המכתב בשל זעמו על כך שלפני כשנתיים סירב בית המשפט להפחית בגובה קנס שהוטל עליו בעקבות עבירת תעבורה שביצע.

ענישה קלה

למרות המקרים הרבים, נדמה שהמשטרה ובתי המשפט חסים על המאיימים. השבוע גזרה שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה 38 ימי מאסר ושלושה חודשי עבודות שירות בלבד, על אדם שאיים לירות בשופט ולשרוף את בית המשפט. להגנתו טען, שמדובר בפליטת פה שנאמרה ברגע של היסח דעת. בנוסף, בית משפט השלום בירושלים שחרר ממעצר את תושב העיר שאיים להגיע לביתו של השופט אביטל חן. החשוד הגיע לבית המשפט וביקש להיכנס ללשכת השופט, משסורב אמר שזאת לא בעיה, כי הוא יודע היכן השופט מתגורר. בחקירתו הסביר שרצה לשוחח עם השופט, שהוא חבר משפחה של גרושתו, לאחר שילדיו נלקחו לבית אומנה. השופט יצחק שמעוני, ששחרר את החשוד בתנאים מגבילים, מתח ביקורת על המשטרה על כך שלא ביקשה להאריך את מעצרו.

לכך יש להוסיף שורה של שופטים שהוצמדה להם אבטחה בעקבות חשש לחייהם מצד ארגוני פשיעה. בין השופטים הללו ניתן למנות את שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי שהם, שגזר עונשים חמורים על חברי ארגון הפשע של משפחת שורפי. מיפו, שאותם שלח לכלא לתקופת מאסר ארוכה. שופטים נוספים שאוימו בעבר הם שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ג'ורג' קרא, שהרשיע את חברי ארגון הפשע עיאט-חרירי, והשופטת בדימוס, ברכה אופיר-תום, שגזרה 13 שנות מאסר על אסי אבוטבול.

השבוע, באירוע לזכרו של השופט עדי אזר, שנרצח לפני כחמש וחצי שנים בשל היותו שופט, אמרה הנשיאה ביניש, כי "איום על שופטים וסיכון חייהם של שופטים כמוהם כהתפוררות המרקם הדמוקרטי והחברתי". באותו אירוע הוסיף השופט גל, כי ישנה הסלמה במספר האיומים שנשלחים לעבר שופטים .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully