וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתחזיות: שיעור האבטלה בארה"ב נשמר

5.3.2010 / 16:57

מספר המובטלים בארה"ב עלה ב-36 אלף - רק קצת יותר ממחצית מהתחזית המוקדמת. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 9.7%

מספר המובטלים בארה"ב עלה בפברואר, בפעם ה-25 ב-26 החודשים האחרונים, ב-36,000, כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי. שיעור האבטלה נותר יציב, על 9.7%, נמוך מעט מתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של 0.1% ל-9.8% ולתוספת של 90,000 מובטלים.

מרבית הפיטורים נרשמו במגזר הבנייה, החינוך, הקמעונות וההוצאה לאור. במגזר הייצור נרשמה עלייה של 1,000 במספר המועסקים - עלייה חודשית שנייה ברציפות. סופות השלג הקשות שפקדו את ארה"ב בשבוע שבו עורכת הממשלה את הסקר החודשי, העלו את חששות האנליסטים כי מספר מחוסרי העבודה יעלה. ממשרד העבודה נמסר כי אין ביכולתו להעריך את השפעת השלגים על נתוני התעסוקה.

מספר העובדים שדיווחו כי לא יכלו לעבוד עקב תנאי מזג האוויר הקשים הגיע ל-1.03 מיליון, המספר הגבוה ביותר מאז סופות השלגים של 1996. מספר האנשים שבדרך כלל עובדים במשרה מלאה אך נאלצו לעבוד במשרה חלקית בגלל תנאי מזג האוויר עלה ל-5.3 מיליון.

חברות אמריקאיות הפחיתו את גיוס העובדים שלהן על אף כי הכלכלה הגדולה בעולם רשמה צמיחה שנתית של 5.9% בשלושת החודשים האחרונים של 2009, השיעור החד ביותר זה שש שנים. שוקי העבודה צפויים להתאושש באיטיות לאחר שיותר מ-8.4 מיליון איש איבדו את מקום עבודתם מאז תחילת המיתון, מה שגרם לבנק הפדרלי לשמור על ריבית נמוכה במשק והפעיל לחצים על הנשיא ברק אובמה ועל המחוקקים לפעול לקידום יצירת משרות.

שתי סופות שלגים פקדו חלקים נרחבים בארה"ב בפברואר, כשהשנייה התרחשה ב-12 בחודש - התאריך שבו עורכת הממשלה את הסקרים. כלכלנים במקרואקונומיק אדווייזרס צפו כי מזג האוויר יפחית את מספר המועסקים בשיעור של בין 150 אלף ל-200 אלף איש. לדבריהם, השיפור בתעסוקה יורגש כבר במארס.

על מנת לתמוך בתעסוקה, הודיעה ממשלת ארה"ב על גיוס של 1.15 מיליון עובדים זמניים לסוכנות מפקד התושבים. הסוכנות הודיעה כי תגייס את העובדים שיסייעו לערוך את מפקד האוכלוסין הנערך מדי 10 שנים, במחצית הראשונה של השנה. השפעת התכנית תורגש במידה הרבה ביותר בחודשים אפריל-יוני, אז יערכו מרבית הגיוסים.

אולם במקביל ישנן חברות שממשיכות לפטר עובדים. אמריקן איירליינס, חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם, הודיעה אתמול כי תפטר 230 עובדי מטען ברחבי המדינה.

מדד סטנדרד אנד פור'ס 500, שטיפס ב-23% בשנה שעברה, נותר כמעט ללא שינוי מתחילת השנה. אתמול עלה המדד זה היום החמישי ברציפות, בעקבות הירידה במספר תובעי דמי האבטלה בשבוע שעבר ובעקבות דו"ח של משרד העבודה שהראה כי פיריון העבודה עלה על תחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully