וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד באיומים לרצוח שופטים

איילה חננאל

5.3.2010 / 11:34

המשטרה עצרה גבר כבן 50 ממרכז הארץ בחשד ששלח מכתב למשרדי הנהלת בתי המשפט, ובו איים להוציא להורג שופטים באמצעות טיל לאו. בחקירתו הסביר כי זעם על כך שבית המשפט סירב להפחית קנס שהוטל עליו בגין עבירת תעבורה

משטרת ירושלים עצרה הבוקר (שישי) גבר כבן 50 תושב מרכז הארץ, בחשד כי שלח מכתב איום ברצח למשרדי הנהלת בתי המשפט ובו כתב כי שופט או שופטת יוצאו להורג באמצעות נשק קטלני. לדברי המשטרה, הוא הודה במיוחס לו ויובא בצהרים לדיון בהארכת מעצרו.

לטענת השוטרים, בחקירתו טען החשוד כי שלח את המכתב בשל זעמו על כך שלפני כשנתיים סירב בית המשפט להפחית בגובה קנס שהוטל עליו בעקבות עבירת תעבורה שביצע וניאות רק לפרוס את התשלום. לדברי החשוד, לא היתה לו כוונה אמיתית לפגוע בשופט.

השבוע נשלחה ללשכתו של מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, הודעת פקס מאיימת שנכתבה בכתב יד ובה נטען: "נהרוג שופט באמצעות טיל לאו". דוברות בתי המשפט הדגישה כי בהודעה לא צוינו שמות של שופטים ספציפיים וכי לא ניתן היה להסיק כי מדובר באיום על השופט גל עצמו. המכתב היה חתום על ידי "הקבוצה", שכתבה כי "זו הבטחה אישית. יש לנו כמה וכמה כיוונים. השופטים פה הם עלובי חיים וזבל".

בעקבות האיומים עודכנו כל הגורמים הרלבנטיים במערכת המשפט, בהם גם נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. תלונה על האיום הועברה למשמר בתי המשפט, שם פתחו בחקירת האירוע ופנו גם למשטרת ישראל. הפקס המאיים מצטרף לשורה של איומים כלליים לפגיעה בשופטים שהתקבלה באחרונה בלשכתו של מנהל בתי המשפט.

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש התייחסה השבוע לאיומים נגד השופטים. בכנס מיוחד שנערך לזכרו של השופט עדי אזר שנרצח לפני למעלה מחמש שנים, אמרה ביניש: "איום על שופטים וסיכון חייהם של שופטים כמוהם כהתפוררות המרקם הדמוקרטי והחברתי כולו, ועל כן המערכת שלנו עושה ותעשה כל שביכולתה ליתן לשופטים את ההגנה והביטחון הנדרשים".

במהלך האירוע, שיזמה לשכת עורכי הדין, אמרה ביניש כי "אי אפשר להתעלם מכך שבתקופה האחרונה אנו עדים גם לשרשרת של מעשי פגיעה במערכת המשפט ובשופטים שמקורה אינו בפשיעה המאורגנת, אלא במושגים של חברה שבה כל דאלים גבר. הסכנות האורבות למערכות אכיפת החוק ובפרט למערכת בתי המשפט אינן באות לידי ביטוי רק בסכנות פיזיות מיידיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully