וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני מתנגד לתקציב דו שנתי

חיים ביאור

4.3.2010 / 15:20

"יו"ר ההסתדרות מתנגד לעמדת שר האוצר והדרג המקצועי במשרדו בעניין תקציב המדינה. לטענתו, אין להעביר תקציב דו שנתי ולחזור להתנהלות של תקציב חד שנתי

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מתנגד לעמדת שר האוצר יובל שטייניץ והדרג המקצועי במשרדו בעניין תקציב המדינה. לטענתו, בניגוד לעמדת שטייניץ והמשרד, אין להעביר תקציב דו שנתי. התנגדות ההסתדרות תועלה בפורום השולחן העגול שבו שותפים הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים הפרטייים.

לדברי עיני, ב-2009 נוצר צורך להעביר תקציב דו שנתי בשל הבחירות שהתקיימו אז והעובדה שהתקציב אושר באיחור - באוגוסט, כך שהיה כמעט בלתי אפשרי להעביר תקציב לשנה אחת בלבד ומייד לאחר מכן להתחיל לדון בתקציב 2010. "אולם היום, כשלא קיימת המגבלה הזו, יש לחזור להתנהלות תקינה של תקציב חד שנתי", אמר עיני.

"ב-2009 אף היה משבר כלכלי חריף, שבינתיים התמתן למרות שעדיין לא דעך לחלוטין. לכן, אין את הדחיפות להעביר תקציב דו שנתי", אמר עיני. לטענתו, תקציב דו שנתי לא יאפשר את ההאמות לשינויים הכלכליים הדינמיים.

גם ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית, הזהיר אתמול מפני אישור תקציב דו שנתי, "שיקפיא את הכלכלה, יפגע בשכבות החלשות ויגרום לשחיקת הדמוקרטיה". לדבריו, בפעם הראשונה שהממשלה החליטה על תקציב דו שנתי היא טענה שמדובר במהלך הכרחי בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. "ההחלטה התגלתה כשגויה כבר חודשים ספורים לאחר אישור התקציב, כאשר הממשלה החליטה לשנותו מן היסוד ולקצץ בתקציבים של משרדי הממשלה לטובת תקציב הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully