וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר כריש

עובד אלחליבי

4.3.2010 / 12:13

כריש לוויתן, או יותר נכון, כרישה - שחתה לעבר ארבעה צוללנים באילת ודרשה ליטופים ופינוקים. צודקת

תמונות גולשים

צילום: עדן דטואקר
עריכה: גדי וינסטוק

כמה זמן אתם יכולים לעצור את הנשימה שלכם מתחת למים? עשר שניות? עשרים שניות? בטח שלא תנסו לצלול לעומק של 30 מטר מתחת למים בלי בלון חמצן. אלא אם כן אתם במקרה יניב ביטון, מתן ביטון, עדן דטואקר וזאק באדן מאילת.

ארבעת הבחורים מאילת הם חובבי צלילה חופשית. מה זה צלילה חופשית? זה ענף ספורט שבו אתה צולל לעומק ללא בלוני חמצן. השיא העולמי בצלילה חופשית הוא צלילה לעומק של 122, מטר ושהייה של 11 דקות מתחת למים. ארבעת הגברים זכו לשעת חסד של האל ברגע אחד קסום ונדיר שבו shark whale, כריש לוויתן, היונק הגדול ביותר באוקיינוס (מגיע לגודל של עד 14 מטר) שחה לקראתם.

יניב ביטון מספר על החוויה: "אני ואחי בן ה-13, מתן, ירדנו לצלול עם שני חברים, זאק ועדן. כשהיינו בעומק של 30 מטר, עדן הצביע פתאום שנסתכל מעל הראש שלנו. ברגע הראשון ראיתי במטושטש, אבל אז ישר זיהיתי שיש מעלינו כריש לוויתן. אח שלי, מתן, נלחץ בגלל שמדובר באזור מסוכן, שמסתובבים בו כרישים ודגים מפוקפקים. הכריש לוויתן התקרב אלינו עם הפה הענק שלו, אבל לא פחדתי כי ידעתי שהדג העצום הזה הוא צמחוני ולא מסוכן. עלינו לקו המים כדי לנשום והכריש לוויתן עלה יחד איתנו. הכריש התגלה בכלל ככרישה ידידותית. היא הרימה את הראש שלה ממש כמו כלבה שרוצה שילטפו אותה מתחת לפה, והתהפכה כדי שנוכל ללטף אותה בבטן.

אני יודע שבעיקרון עדיף שבן אדם לא יגע בחיה כזאת לטובת החיה. אבל המקרה הזה היה שונה. היא נצמדה אלינו ולא הסכימה לעזוב אותנו. בכל פעם שהסתובבנו היא באה אחרינו, היא ממש חיפשה את הקרבה שלנו ואת המגע. כנראה שהיא חשבה שאנחנו דגים, אולי זה בגלל שהסנפירים שלנו הם כמו של בת הים הקטנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully