וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מנע מהממשלה לדון בחוק התכנון והבנייה

גלעד גרוסמן

4.3.2010 / 10:56

צו ארעי אוסר על הממשלה לקיים את הדיון שתוכנן עד להכרעת בית המשפט בעתירה בנושא שהגישו אדם, טבע ודין, החברה להגנת הטבע וארבעה ארגוני סביבה וחברה נוספים

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו ארעי האוסר על הממשלה לקיים את הדיון שתוכנן להיום בחוק התכנון והבנייה החדש עד להכרעת בית המשפט בעתירה בנושא שהגישו אדם, טבע ודין, החברה להגנת הטבע וארבעה ארגוני סביבה וחברה נוספים.

ארגוני הסביבה עתרו לבג"ץ ביום ראשון, באמצעות עורכות הדין נירית לוטן וחגית הלמר, בדרישה למנוע את הדיון בממשלה בנושא הרפורמה וכן בדרישה שבית המשפט יורה לממשלה להאריך את משך הזמן שניתן להגיש בו השגות והערות לרפורמה.

בעתירה נטען כי הצעת החוק צפויה להביא לשורה ארוכה של שינויים בהסדרים בחוק התכנון והבנייה הקיים, וכי קבלת החוק עלול להוות פגיעה קשה ביותר באינטרסים הסביבתיים והחברתיים של הציבור. בארגונם זעמו על כך שלמתנגדי החוק ניתן 21 יום בלבד להביע את השגותיהם לגביו.

"לאור ההתנהלות הבעייתית של הממשלה במקרה זה, יש להבטיח מתן אפשרות לתגובה רצינית ומעמיקה של משרדי ממשלה, של גורמים ציבוריים הנוגעים בדבר ושל הציבור, להצעות החוק השונות", נכתב בעתירה.

השופט אליקים רובינשטיין הוציא צו כאמור צו זמני שימנע קיום של דיון לגבי החוק החדש בממשלה, עד שתתקבל הכרעה סופית בעתירה. בית המשפט ידון בעתירה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully