וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנות מאסר למתווך בפרשת דודו טופז

4.3.2010 / 9:46

בית המשפט גזר חמש שנות מאסר על אופיר סספורטס, שהורשע בתיווך בין טופז לתוקפי מנכ"ל קשת אבי ניר. בנוסף, הורה בית המשפט לסספורטס לפצות את ניר ב-70 אלף שקלים. "אנשים נשלחו כדי לשבור עצמותיהם של מי שיש בידם סמכות"

יותם רונן

(צילום ארכיון :נועם כהן, נעם אשל ויותם רונן. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) חמש שנות מאסר על אופיר סספורטס, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, לאחר שתיווך בין דודו טופז לתוקפיו של מנכ"ל קשת, אבי ניר. סספורטס, אחרון הנידונים בפרשה, גם יפצה את ניר ב-70 אלף שקלים.

טופז, שהיה בקשרי חברות עם סספורטס, פנה אליו ואמר לו שברצונו לפגוע באנשי תקשורת בכירים כנקמה על שדחו את הצעותיו להפיק ולהשתתף בתכניות, וכן כנקמה על דברי ביקורת שנכתבו עליו. הוא ביקש מסספורטס לאתר אנשים שיסכימו לתקוף את ניר וש"ישברו לו את הגוף". טופז שילם לו בתמורה 20 אלף שקלים. תוקפיו של ניר תקפו אותו סמוך לגינה ציבורית ליד ביתו כשהם מצויידים באלה, בזמן שטייל עם כלבו. כתוצאה מהתקיפה נגרמו לניר חבלות חמורות בפנים, שבר בצלע וביד.

"הפרשה שנדונה בתיק זה שהוא רק חלק קטן מהפרשה הכוללת, חמורה מאין כמוה", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין. "כתוצאה מהחלטה מטורפת של אדם שחש עצמו נפגע עקב אי שילובו בתכניות בידור והידרדרות בקידומו המקצועי, נשלחו אנשים כדי לשבור עצמותיהם של מי שיש בידם סמכות לשלב אנשים בתכניות בתקשורת. השימוש בבריונים, שכירי חרב כדי לשבור עצמותיהם של אנשים אחרים כנקמה, הינו מעשה שחומרתו זועקת ומחייבת הטלת עונשים חמורים".

בחודשים האחרונים גזר בית המשפט את עונשיהם של שאר המעורבים בפרשת טופז. דניאל זנקו, שהיה המתווך בין טופז לתוקפיהם של שירה מרגלית ובועז בן ציון, נידון לשלוש שנות מאסר. סלימאן חיאדרה, שהורשע בתקיפתה של מרגלית, נידון לשנתיים וחצי מאסר. איימן זבידאת, נידון לחצי שנת עבודות שירות ונועם עוואמי, נידון לשנתיים מאסר בגין מעורבותם בתקיפות. רומן אליאיב ומוחמד יונס, שהורשעו בנסיון לתקוף את בועז בן ציון, נידונו לשבעה חודשי מאסר. אברהים עאזם ששלח אנשים לתקוף את בן ציון נידון בהסדר טיעון לשנת מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully