וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש למשטרה ולבנק ישראל

דן מרגלית

4.3.2010 / 7:38

בצמרת הבכירה של משרד האוצר ובין ראשי המשק יש עדיין הסבורים כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו שגו במאבקם, שהוכתר בהצלחה, להעביר את יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר מתפקידו.

חלק לא פירגנו לפרופ' פישר, וחלק היו בעלי אינטרסים המעוניינים לראות את דנקנר ממשיך בתפקידו בחסותה של שרי אריסון.

בעלת המאה לא סלחה לפישר על עמדתו הנחושה, ומשנאלצה לראות בהתפטרות דנקנר התריסה כלפי הנגיד במנותה את דנקנר לאיש מרכזי בניהול עסקיה. המאבק על הניהול בבנק הפועלים לא היה מנותק מהאווירה ששררה אז בישראל, כאשר מלחמת בני אור בבני חושך היתה בעיצומה. אמנם לא היה קשר ישיר בין תוכן הקרב על טיהור הבנק לבין מה שנדון בחקירות הפליליות של אהוד אולמרט, אברהם הירשזון ואביגדור ליברמן, אבל הציבור אשר לא ידע דבר על פרטי המחלוקת חש כי מדובר בעניין המחובר בטבורו לדיבורים המעורפלים על יחסי ההון?שלטון.

גם מאבק זה פילג את העיתונות בישראל. "הארץ", ועימו "ישראל היום", צידדו בעמדתו של פישר, והזהירו כי דחייתה תפגע באורח משמעותי במעמדו הייחודי של בנק ישראל.

פישר איתן בדעתו, אך שמר על סודות בנק הפועלים גם לנוכח שמועות על מעשים חמורים שאירעו בו. אבל ההודעה שפורסמה אתמול, לפיה המשטרה חקרה את דנקנר באזהרה, היא עדות מובהקת לכך שדרישת הנגיד לא נקלטה מן האוויר.

ראוי להדגיש, ולא רק כדי לצאת ידי חובה: חזקת החפות חלה על דנקנר, והוא חף מכל פשע עד שלא יורשע בבית משפט. אך עצם ההחלטה לחוקרו באזהרה מעידה כי היה לפישר ולחזקיהו על מה להתבסס בחשדם. לא יותר מחשד, אבל גם לא פחות, ומדובר בשמועות מקוממות אשר יתבהרו עתה.

החקירה היא גם צל"ש למשטרה. המפכ"ל דוד (דודי) כהן נתון ללחצים כבדים מגורמים פוליטיים שונים, בראשם מנהיג ישראל ביתנו אביגדור ליברמן - אבל לא רק הוא. התנהלות כחולי המדים בחקירת אנשי הצווארון הלבן בשנים האחרונות ראויה להערכת יתר. היא קיבלה חיזוק בהיפתח חקירת דנקנר. המשטרה פועלת היטב בתנאי לחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully