וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בתנאי מעצר הבית של אלי רייפמן

נורית רוט

3.3.2010 / 21:20

רייפמן יוכל לצאת ממעצר הבית בו הוא נתון למשך שלוש שעות וחצי ביום, בין השעות 19:00-15:30, כך קבע השבוע שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין

אלי רייפמן יוכל לצאת ממעצר הבית בו הוא נתון למשך שלוש שעות וחצי ביום, בין השעות 19:00-15:30, כך קבע השבוע שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין. יחד עם זאת קבע רובינשטיין כי רייפמן לא יוכל לבוא למשרדי חברת אמבלייז.

"ההחלטה באה לאזן, מתוך הנחה אנושית כי כשאין מדובר באדם אלים או מהוה סכנה בסיסית לסביבתו, יש מקום לאפשר התאווררות הוגנת. אוסיף, כי מעצר הבית הנוכחי נראה כבעל תכלית עמומה במידה מסוימת", הוסיף השופט. הוא ציין כי מחד המעצר הוטל בהסכמה, ונאסר על רייפמן יצירת קשר עם המעורבים בפרשה. מאידך, לא הוטלו עליו הגבלות למגע עם אנשים שאינם מעורבים, והכל - למעט המעורבים בפרשה- יכולים לבקר אותו ולשוחח עמו טלפונית.

השופט ציין כי השופטת חיותה כהן שהורתה על מעצר הבית, מיקדה את החלטתה ב"נשקם של הנוכלים: לשון חלקלקה, קסם אישי, עורמה ועודף ביטחון עצמי, ובכל אלה התברך המשיב". לדברי רובינשטיין, "מעצר הבית נועד שלא לאפשר מגע ישיר עם אנשים. מוכן אני להניח, כי לעורר קסם אישי גדול העלול להיות מופעל, ואולם יש מנגד טעם בטענתו, כי בציבור, ואוסיף - בקהילה העסקית אולי ביתר שאת - ידועים כיום מצבו וההליכים המתנהלים נגדו. לכן דומה כי הבאים עמו במגע - היכולים ממילא לבוא גם כיום לביתו ולשוחח עמו טלפונית וכן במחשב - על פי רוב יידעו זאת".

יחד עם זאת ציין רובינשטיין כי: "אין מקום לאפשר לעורר, נוכח המיוחס לו והמוכר כראיות לכאורה, קרי, מרמה בסדר גודל של מליוני דולארים, לומר "עולם כמנהגו נוהג", והדבר חל גם על ניהול אקטיבי של עסקיו במקום עבודתו. מכאן ההחלטה האמורה. בשאר שעות היממה יישאר העורר במעצר הבית בפיקוח שנקבע".

השופטת כוחן דחתה בשבוע שעבר את בקשתו של רייפמן לבטל את מעצר הבית שהוטל עליו. "מתן אפשרות לרייפמן להלך חופשי בציבור באין מפריע, הינה בבחינת 'פרצה קוראת לגנב'", קבעה. "כתב האישום חושף תחכום ברמה גבוהה, באמצעותו הצליח המשיב להפיל בפח, לא דגי רקק, אלא אנשים היודעים דבר וחצי דבר בשוק ההון ובעסקים. למותר לציין, כי העבירות הינן פרי תכנון מוקדם ומדוקדק", הוסיפה. "לשם השגת המטרה, הפעיל רייפמן את נשקם של הנוכלים: לשון חלקלקה, קסם אישי, עורמה ועודף ביטחון עצמי, ובכל אלה התברך רייפמן. לעניות דעתי, רייפמן לא יהסס לעשות שימוש חוזר ב'נשקו', כדי להשיג את יעדו", קבעה בהחלטתה.

רייפמן, מייסד אמבלייז, טען באמצעות בא כוחו, עו"ד יורם שפטל, כי "בשביל לזייף מסמך לא צריך כריזמה. זו לא עבירה שיש בה אבק של כריזמה וקסם אישי". לדבריו, המטרה האמיתית של מעצר הבית היא להשפיל ולבזות את רייפמן.

רייפמן נמצא בעיצומו של הליך משפט אזרחי ארוך של כינוס נכסים שנועד לגרום לו להעביר למנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד איתן ארז, כ-39 מיליון מניות בהן הוא מחזיק לפי הנטען בחברת אמבלייז שאותה ייסד. בנוסף להליך האזרחי, בסוף דצמבר 2009 הוגש נגד רייפמן כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף מסמכים.

לפי הנטען, הוא קיבל במרמה הלוואת בסך 6.3 מיליון דולר. לאחר שהיה עצור בתחילת ההליך הפלילי, שוחרר רייפמן למעצר בית מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully