וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה למיגון ביה"ח ברזילי בעוד שבועיים

3.3.2010 / 16:51

בתגובתה לבג"ץ מסרה המדינה כי בתוך שבועיים תחליט הממשלה לגבי מיגון והרחבת ביה"ח באשקלון. המחלוקת החלה לאחר שבאתר המיועד להרחבה נמצאו קברים עתיקים

הממשלה תחליט בתוך כשבועיים לגבי הרחבת בית החולים ברזילי באשקלון ומיגונו - כך עולה מתשובת המדינה לעתירה בנושא, שהוגשה היום (רביעי) לבג"ץ. בפרקליטות ביקשו לדחות את התביעה, מכיוון שטרם התקבלה החלטה סופית בממשלה על המשך הפרויקט שעלותו נאמדת בכ-185 מיליון שקלים.

ביוני 2007 החליטה הממשלה להקים חדרי מיון ושטחי אשפוז ממוגנים בבתי החולים השונים בארץ, בעקבות מלחמת לבנון השנייה. בתחילת שנת 2008 החלו עבודות השיפוץ בבית החולים, ואז התגלו במקום קברים, ככל הנראה פגאניים, ובעקבות זאת הופסקו העבודות. בעקבות שורה של דיונים עלו בתקופת ממשלת אולמרט כמה הצעות לפתרון הבעיה - העתקת הקברים, בנייה לגובה ללא חפירות או בנייה במגרש החניה הסמוך.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שנכנס לתפקיד עם הממשלה החדשה, תמך באפשרות לבנות את ההרחבה במגרש החניה, דבר שהצריך תוספת תקציבית, שעדיין לא אושרה באוצר. לפני כשבועיים הובא הנושא בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהורה על מיגון המבנים הקיימים בבית החולים וכי אפשרות העתקת מקום ההרחבה תקודם. בתגובה הודיע האוצר על הקפאת תקציב תוכניות מיגון בכל בתי החולים.

"עוסקים אנו בסוגיה רגישה של בניית פרויקט ציבורי על מקרקעין אשר התגלו בהם קברים, אשר לא ניתן לשלול כי הינם קברים יהודיים או כי נמצאים באתר קברים יהודיים", נכתב בתגובת המדינה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורי קידר מפרקליטות המדינה.

עוד נכתב, כי "דין העתירה להידחות על הסף, שכן כאמור לעיל, הממשלה טרם קיבלה החלטה סופית בנדון. לעמדת המשיבים, יש לאפשר לממשלה לקבל החלטה בסוגייה רגישה זו, ואין מקום לעת הזו להכרעה שיפוטית. עם זאת, וכפי שתואר לעיל, הנושא נמצא בטיפול מתמיד, ובין היתר, הובא אישית לפתחם של ראש הממשלה, שר האוצר, וסגן שר הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully