וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפועלים לשעבר דני דנקנר נחקר באזהרה

עומר רבין

3.3.2010 / 18:24

היו"ר לשעבר נחקר בימים האחרונים ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לעבירות פליליות בתחום טוהר המידות בעת שכיהן כיו"ר הבנק הגדול בישראל. דנקנר: "משתף פעולה - יש לי אמון ברשויות"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן וגדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר נחקר בימים האחרונים באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות בעת שכיהן כדירקטור וכיושב ראש הבנק בין השנים 2005-2008.

דנקנר סיים את תפקידו בעקבות התערבות של נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר ובניגוד לעמדתה הראשונית של בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון. כיום הוא מכהן כדירקטור בבנק הפועלים-שווייץ. וכמנכ"ל קבוצת אריסון השקעות. מקבוצת אריסון נמסר בתגובה: "דני דנקנר נמצא בעבודה באופן רגיל".

דנקנר עצמו מסר אחר הצהרים בתגובה להודעת המשטרה: "מטעמים מובנים, אין בכוונתי להתייחס לפרסומים שונים בנושא. אני קורא לכבד את החקירה וקורא לאפשר לבצעה ללא כל התערבות". דנקנר הוסיף ואמר כי יש לו אמון מלא ברשויות וכי בכוונתו להמשיך ולשתף איתן פעולה באופן מלא. "כולי תקווה כי העניין יובהר עד תום ויבוא לסיומו בהקדם האפשרי", דברי דנקנר.

דנקנר סיים את תפקידו כיו"ר הפועלים בתחילת חודש אוגוסט 2009 בתום מאבק ממושך ומתוקשר בין הנהלת הבנק לבין בכירי בנק ישראל, ובראשם הנגיד סטנלי פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

בבנק ישראל סירבו לאורך כל התקופה לפרט ולפרסם את הנסיבות בגינן דרשו בבנק המרכזי את הדחתו של היו"ר - עובדה אשר הובילה לעימות בין פישר לבין בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, אשר טענה כי לא הוצגו בפניה סיבות משכנעות דיין על מנת להצדיק את הדחתו של יו"ר הבנק.

בהתאם להסדר שהושג בסופו של דבר, דנקנר כיהן החל מחודש אוגוסט ועד לתום שנת 2009 כחבר דירקטוריון הבנק וחקירתו במשטרה החלה, על פי הדיווחים, לאחר שסיים כהונתו זו. את דנקנר מחליף בתפקידו כיו"ר הפועלים מזה כחצי שנה יאיר סרוסי שנבחר לתפקיד ע"י ועדה בהרכב מוסכם בין בנק ישראל והנהלת הפועלים.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "החקירה שבה מדובר אינה מתנהלת נגד הבנק. הבנק ממשיך להתנהל בהתאם לתוכניות הרגילות ואין בחקירה כדי להפריע לפעילותו ואנו מקווים שהחקירה תסתיים בהקדם".

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי "הפיקוח על הבנקים מבקש להבהיר כי יש לו אמון בבנק הפועלים וכי הוא עוקב אחר ההתפתחויות בנושא".

עדכון ראשון: 14:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully