וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים לשר נאמן: "תעשה לי עבד"

גלעד גרוסמן

3.3.2010 / 11:39

חמישה סטודנטים עוכבו על ידי המשטרה לאחר שניסו לפרוץ למשרדו של שר המשפטים, בעקבות כוונתו להאריך את תקופת ההתמחות לשנתיים ולבטל את זכאותם של הסטודנטים למשפטים לדמי אבטלה

מאות סטודנטים למשפטים הפגינו היום (רביעי) מול משרד עורכי הדין "הרצוג פוקס נאמן". הסטודנטים מחו כנגד יוזמת שר המשפטים יעקב נאמן להאריך את תקופת ההתמחות (סטאז') לשנתיים וכנגד ביטול זכאותם של הסטודנטים למשפטים לדמי אבטלה.

הסטודנטים נשאו שלטים עם הסיסמאות: "לימודי משפטים – לא רק לעשירים", "באנו מתוך תחושת שליחות ויצאנו כשליחים", "נאמן – תעשי לי עבד" ועוד. במהלך ההפגנה חסמו הסטודנטים את רחוב וייצמן בתל אביב והתקדמו לעבר בניין המשרדים. חמישה נציגי סטודנטים וביניהם יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי ליאור רשף-דרעי, יו"ר אגודת הסטודנטים של הקריה האקדמית אונו אמיר זיסקינד וסגן יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב רן ליבנה, ניסו לפרוץ לבניין המשרדים ועוכבו על ידי המשטרה.

לטענת פורום הסטודנטים למשפטים: "שר המשפטים נחשף כמי שפועל באופן עקבי לגיבוש הצעת חוק, אשר תביא לסגירתו של מקצוע עריכת הדין". נציגי הפורום טוענים כי "לא ייתכן שבעלי אינטרסים (כמו יעקב נאמן – מבעלי משרדי עריכת הדין הגדולים במדינה) המרוויחים מכוח עבודתם הזול של המתמחים, הם אלו שיחליטו ויקבעו בנושא הסמכת עורכי הדין. לצורך כך, יש להקים ועדה ציבורית בלתי תלויה, אשר תקבל החלטות בנושא זה, לאחר הידברות עם הנהגת הסטודנטים בישראל, ההפגנה היום היא רק יריית הפתיחה למה שעתיד עוד לבוא".

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי, אמר: "אנו מברכים את חברי פורום הסטודנטים למשפטים על המחאה הצודקת. הנהגת הסטודנטים בישראל מבינה את הצורך המהותי ברפורמה אמיתית במקצוע עריכת הדין. הבעיה היא שבמקרה זה אין מדובר ברפורמה אמיתית, כי אם בהצבת חסם שנקבע בצורה שרירותית ומטרתו היחידה היא לסגור את שערי המקצוע בפני חלקים נרחבים באוכלוסיה ובעיקר בשכבות החלשות. אנו קוראים שוב לשר המשפטים להידבר עם הנהגת הסטודנטים, ולא לנסות לכפות החלטה כה מהותית הנוגעת לציבור של עשרות אלפי סטודנטים במדינת ישראל, ללא שיתוף וללא דיון ציבורי מעמיק בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully