וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר הרב טויסיג - "החרדי הפמיניסט הראשון"

עומר רבין

3.3.2010 / 11:30

הרב שמואל טויסיג, שהתפרסם בזכות שידורי הרדיו הפופולריים שלו וקידום תחום הקבלה בציבור החרדי, הלך אמש לעולמו מדום לב בגיל 65. "הוא היה כמו ורדה רזיאל ז'קונט עם שטריימל"

הרב הירושלמי שמואל טויסיג, הנחשב לאחד מבכירי העוסקים בתחום הקבלה בקרב הציבור החרדי ולפורץ דרך בתחום השימוש במדיה, הלך אמש (שלישי) לעולמו בגיל 65. טויסיג סבל בשנים האחרונות מסוכרת קשה, ושתי רגליו נכרתו במסגרת הטיפול הרפואי. הוא מת מדום לב בעת ביקור שערך בניו יורק, שם פגש מאמינים וחלק להם עצות.

"הוא היה רב עם חוש הומור מדהים, שניסה להשתלב בכל כוחו בעולם של היום למרות התמימות שלו", סיפרה הבוקר רבקה פאלוך, שדרנית רדיו לב המדינה ויועצת פוליטית אשר חלקה עם הרב טויסטיג תכנית רדיו. "הוא היה הרב הפמיניסט הראשון, שבעצם המציא את הז'אנר של דיבור ברדיו ולא חשש גם לשדר עם אישה כבר לפני 12 שנה, ברדיו קול חי.

"הוא גם לא נבהל כשאישה חילונית היתה עולה לשידור והיה מעודד את הנשים לצאת לעבודה ולא להיות תלויות בבעליהן. הוא גם היה הרב הראשון שלקח על עצמו לשדר תכנית רדיו שעיקרה שידוכים בתוך המגזר – החלטה שהיא מאוד פורצת דרך", סיפרה פאלוך שסיכמה: "אפשר בעצם לומר שהוא היה כמו ורדה רזיאל ז'קונט עם שטריימל".

טויסיג נודע בציבור החרדי גם כמי שקידם את העיסוק בתחומי הקבלה – עובדה שהתקבלה בחיוב על ידי הציבור החרדי, בעיקר בשל היותו מחובר לדמויות מאוד בכירות בציבור החרדי.

אישיותו הצבעונית זיכתה אותו במעמד מיוחד בציבור החרדי והוא זכה לפופולריות רבה כתחפושת מועדפת על ילדים במגזר או כדמות שזכתה לחיקויים בהזדמנויות שונות ובאירועים בציבור החרדי.

הרב טויסיג יובא הערב למנוחות בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully