וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק לנתניהו: אתם מתגרים ברגשות הערבים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.3.2010 / 8:40

נשיא מצרים שוחח בטלפון עם רה"מ והזהיר אותו מפני "ההשלכות המסוכנות של פלישה למסגד אל-אקצא". לשכת נתניהו לעיתון ערבי: "הוא מוכן להיפגש עם אסד בכל עת ואף להזמינו לירושלים"

נשיא מצרים חוסני מובארק שוחח אמש (שלישי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והזהיר אותו מפני "ההשלכות המסוכנות של פלישה למסגד אל-אקצא וכן מהכללת מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת". כלי התקשורת הממלכתיים במצרים דיווחו, כי מובארק הבהיר לנתניהו שפעולות אלו "מכשילות את מאמצי השלום ומתגרות ברגשות הערבים והמוסלמים".

על פי הדיווח במצרים, נתניהו אמר למובארק כי ממשלתו "מצפה לפתוח במשא ומתן עם הפלסטינים ללא שהות" וכי הוא מצפה לכך שמצרים תמשיך לסייע למאמצי השלום. "מובארק", על פי הדיווח, "הבהיר את הצורך בהכשרת הקרקע לקראת חידוש רציני של המשא ומתן, שיתבסס על יסודות ברורים ומסגרת זמנים מוגדרת. בין השאר מחויבת ישראל להפסיק את פעולותיה בשטחים הכבושים בגדה ולהסיר את המצור על עזה".

אתמול נועד מובארק בשרם א-שייח' עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ודן עימו בשורה של נושאים, ובראשם המאמצים לחדש את המשא ומתן העקיף בין ישראל לרשות. במסיבת עיתונאים שכינס בתום הפגישה אמר אבו מאזן כי הפלסטינים לא יכולים לשתוק לנוכח "ההפרות הישראליות במסגד אל-אקצא". בהתייחסו לחידוש המגעים העקיפים אמר אבו מאזן כי הוא ממתין לגיבוש עמדה אחידה בנושא בקרוב.

בתוך כך, לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה הבוקר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי נתניהו "מוכן לנסוע בכל רגע לדמשק על מנת להיפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד. לחלופין נתניהו מוכן להזמינו לירושלים או להיפגש עימו במדינה שלישית", לשון ההודעה. לשכת ראש הממשלה הוסיפה כי נתניהו מוכן לחדש את המשא ומתן לשלום "באופן מיידי וללא תנאים מוקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully