וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחבת האופוזיציה לרפורמה של נתניהו

רנית נחום-הלוי

3.3.2010 / 7:54

באופן מפתיע: גם הוועדות המקומיות מתנגדות לרפורמה של נתניהו בחוק התכנון והבנייה. "זה כמו שמנהל מפעל יוסיף 50% שעות נוספות לעובדיו, מבלי לשאול אותם ומבלי לשלם תמורה"

הרפורמה לחוק התכנון והבנייה עשויה לעלות בקרוב לדיון ואישור בממשלה - בתנאי שבג"צ ידחה את עתירת הארגונים הסביבתיים, שביקשו להאריך את משך הזמן בו ניתן להגיש השגות לרפורמה לכל הפחות ל-90 ימים, נוכח מורכבותו. משך הזמן לפרסום השגות על פרסום טיוטת החוק, בה 241 עמודים ו-585 סעיפים הוגבל ל-21 יום בלבד והיום זהו המועד האחרון להגשת התנגדויות.

כעת מתברר כי גם הוועדות המקומיות בערים השונות, מתנגדות לרפורמה שמקדם נתניהו. הדבר מפתיע משום שהחוק אמור לכאורה לחזק את הוועדות המקומיות, על חשבון הוועדות המחוזיות.

חבר מועצת העיר הרצליה דרור עזרא, שיגר באחרונה מכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, נגד יישום הרפורמה בשם חברי ועדות מקומיות שונות. "רוב חברי הוועדות המקומיות", כך כתב, "הם מתנדבים שעושים את תפקידם ללא תמורה כספית. ללא ספק הוספת תפקידים לוועדות המקומיות תגרום להגדלה משמעותית של הזמן שחברי הוועדה ידרשו להשקיע בתפקידם, זאת בנוסף לאחריות הפלילית המוגברת שמוצעת ברפורמה. הדבר דומה להחלטה שרירותית של מנהל מפעל להוסיף 50% שעות נוספות לעובדיו בלי לשאול את העובדים ובלי לשלם תמורה".

הוועדה המקומית בעיריית תל אביב תקדיש מחר שעתיים לדון בנושא הרפורמה בחוק התכנון והבנייה. את הדיון ינחה היועץ המשפטי של העירייה עו"ד עוזי סלמן. נודע כי לפחות 90% מחברי הסיעות החברים בוועדה מתנגדים לרפורמה במתכונתה הנוכחית ושוקלים להצטרף לעתירה שהגישו הארגונים הירוקים. כך לדברי חבר מועצת העיר ארנון גלעדי, "הדיון הציבורי ברפורמה מרחיקת לכת שתשנה את פניה של תל אביב דמוגרפית ואורבנית לא מוצה ומתחייבת ארכה הגיונית לדיון זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully