וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ליברמן: מה עוד צריך לקרות?

מרדכי גילת

3.3.2010 / 7:42

מה לא אמרו לנו עד לפני שלוש שנים על אביגדור ליברמן? שהוא זהיר, שהוא לא נופל, שהוא לא משאיר עקבות. שהוא מסובב על האצבע הקטנה את המשטרה ואת אנשיו של תת?ניצב שלומי אילון. שאין לחוקרי יאח"ה שום סיכוי לחשוף את מעלליו בארץ ובעולם.

מה נשאר עכשיו מכל אגדת ליברמן אחרי פיזור מסך העשן? מעט מאוד. קשר השתיקה בפרשיותיו נפרץ, חשבונות הבנק שלו מעבר לים נחשפו, טענת החיסיון שלו על ניירת חשובה, זו שנשמרה במשרדי פרקליטו, עו"ד יואב מני, נדחתה בידי שופטת. 1,200 מסמכים, שהוא סירב להעמיד לרשות המשטרה מרצונו, נפלו בדרך הזאת לידי החוקרים. הם הצליחו בעזרתם לפזר חלק גדול מהערפל.

פתאום האיש רב העוצמה הזה, שאימץ לעצמו גינונים של בריון שכונתי, התכווץ לממדיו הטבעיים. פתאום הוא הבין שהמשטרה יודעת עליו הרבה יותר ממה שהוא חשב תחילה. פתאום הבינה גם המשטרה מה יש לה ביד, ושפרשת אביגדור ליברמן יותר מורכבת וחמורה ממה שהעריכה.

להקדים את הגשת כתב האישום

היא הבינה מאין נבעו הקשיים בחלק מהחקירה בחו"ל ומי היה אחד האנשים שהפריעו לה בירידה לחקר האמת. היא הבינה מה קרה באוקטובר 2008, כשליברמן הגיע לביקור בבלארוס במסגרת משלחת של הכנסת. היא נדהמה לגלות שחומר סודי של הפרקליטות, שנשלח למשרד המשפטים המקומי בעניינו - לקראת קיום חיקור דין - נפל לידיו בעת ביקורו בשגרירות. היא חושדת שהמידע הכי כמוס נחשף בפניו.

נחשף? הוסתר למענו. נשמר בכספת. השגריר שלנו, זאב בן אריה, זה שאמור היה לסייע למשטרה בדיסקרטיות מוחלטת, גרם לה נזק כבד. הוא מעל בתפקידו בצורה חמורה, ולא הצטער על כך: כשליברמן נכנס לתפקיד שר החוץ בממשלת נתניהו, הוא שידרג אותו לתפקיד היועץ המדיני שלו.

מה צריך לקרות עכשיו, אחרי שהשגריר לשעבר נחשף והתגלה כי ליברמן לא דיווח למשטרה על המעשה הפלילי? מה צריך לקרות אחרי ששר החוץ, החשוד בקבלת שוחד ובמעשי מרמה סדרתיים, נהנה לכאורה מפירות העץ המורעל?

מה שקורה במדינה מתוקנת: היועץ שסרח, זאב בן אריה, צריך להודיע לבוס שלו על החזרת המפתחות עוד לפני הגשת כתב האישום נגדו. הוא כבר הודה במשטרה במעשים המיוחסים לו וצריך לחפש עבודה. ליברמן צריך לנהוג בדרך דומה: להקדים בכמה שבועות את הודעת הפרקליטות על הגשת כתב אישום נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully