וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי ליד כביש 443: "שביניש תתנצל בפני צה"ל"

יהושע בריינר ופנחס וולף

3.3.2010 / 0:55

חברי כנסת מהימין תקפו את נשיאת בית המשפט העליון בחריפות, בעקבות הירי לעבר עמדת צה"ל ליד כביש 443. ח”כ כץ: ”ביניש כפתה על צה"ל להתיר בקרוב תנועת ערבים על הכביש”

ניסיון פיגוע ליד כביש 443: אש נפתחה אמש (שלישי) אל עבר עמדת צה"ל סמוך לכפר עור-אתחתא. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב שבו נסעו היורים ירד מהכביש ונכנס לאחד הכפרים הסמוכים באיזור. כוחות גדולים של צה"ל פתחו בסריקות נרחבות אחר מבצעי הירי.

עוד עלה מהחקירה הראשונית של ניסיון הפיגוע כי הרכב לא נסע על כביש 443, אלא הגיע מכיוון הכפר וירה אל עבר המוצב, הצופה אל הכביש, ולאחר ביצוע ירי של 20 קליעים על המוצב הוא שב במהירות על עקבותיו. גורם צבאי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי "ניסיון הפיגוע מראה על המשך המוטיבציה בקרב ארגוני הטרור ביהודה ושומרון לבצע פיגועים נגד ישראל".

באחרונה הורה בג"ץ על פתיחת כביש 443 לתנועת כלי רכב פלסטינים, וזאת בניגוד למצב כיום בו רק כלי רכב ישראליים מורשים לנוע בכביש. ההחלטה גררה זעם רב בקרב המתנחלים ואנשי ימין שטענו כי פתיחת הכביש לפלסטינים תוביל לפיגועים בציר התנועה המרכזי, הנחשב לעורק תחבורה מרכזי לירושלים. בפיקוד מרכז אמרו כי פתיחת הכביש לפלסטינים תביא להצבת מחסומים נוספים במקום וכי הם נערכים לקיים את החלטת בג"ץ בתוך כחצי שנה.

בעקבות פסיקת בג"ץ, יזם ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) הצעת חוק לפיה תספח ישראל את הכביש המקשר בין מודיעין לירושלים וכך תתאפשר תנועת ישראלים בלבד על הכביש באופן חוקי.

"פרומו ליישום החלטת בג"ץ"

יוזם ההצעה, ח"כ מטלון אמר בתגובה לניסיון הפיגוע כי "הירי הוא 'מענה' הולם להחלטת בג"ץ לפתוח את הכביש לתנועת פלסטינים. הירי רק מחזק ומעצים את החשיבות בהחלת החוק הישראלי על כביש זה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה כי "המחבלים הערבים שניסו לבצע פיגוע ירי על כביש 443 הביעו כבדרך אגב גם את תודתם לשופטי בג"ץ שמבקשים להקל עליהם את מלאכת הרצח בפעם הבאה. על ממשלת ישראל לחזור לבג"ץ ולדרוש דיון נוסף בהרכב מורחב, שבו תדרוש המדינה לשנות את הפסיקה הקודמת המעדיפה את מרקם החיים של הערבים על עצם החיים של היהודים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי ניסיון הפיגוע מנבא את העתיד לבוא אם תיושם החלטת בג"ץ. לדבריו, "זה הפרומו למה שיקרה אם חלילה החלטת בג"ץ תצא לפועל. הגיע הזמן ששופטי בג"ץ יפנימו כי תפקידם הראשון הוא לדאוג לביטחון תושבי מדינת ישראל ולא לחופש תנועה של מי שמנצל זאת לפעולות טרור".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ אמר כי על השופטת ביניש לחזור בה מהחלטה על פתיחת הכביש לתנועת פלסטינים. כץ אמר כי הוא "קורא לשופטת ביניש להסיר את ידה מענייניה הבטחוניים של מדינת ישראל. עליה להתנצל בפני צה"ל על שכפתה עליו להתיר בקרוב תנועת ערבים על הכביש, ולהכריז מיד שהיא חוזרת בה מהתערבותה בעניינים שהיא איננה נושאת באחריותם".

ח"כ מירי רגב אמרה בתגובה כי "לאור ניסיון הפיגוע, על מערכת המשפט להתעשת ולשנות את ההחלטה המאפשרת תנועת כלי רכב פלסטינים בכביש זה. לצערי, כל ניסיון להקל על חיי הפלסטינים, מביא עימו טרור שכמדינה אסור לנו להשלים עמו".

עדכון ראשון: 02/03/10 20:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully