וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצי מכללת ספיר הכריזו על סכסוך עבודה

רמי שני

2.3.2010 / 16:11

המרצים במכללת ספיר חשים לא בטוחים במקום עבודתם ובעקבות כך החליטו להכריז על סכסוך עבודה. "אנחנו לא מדברים על הטבות שכר אלא על הבטחת תעסוקה למרצים"

ארגון הסגל האקדמי של מכללת ספיר, הכריז היום (שלישי) על סכסוך עבודה במכללה. מקור הסכסוך נובע מצמצום כוח אדם וביצוע פיטורים על ידי הנהלת המכללה ללא מעורבות הארגון ושיתופו בכל הפעולות להקטנת מספר העובדים.

בארגון הסגל האקדמי אומרים כי על המרצים הוטל עומס הוראה ומספר התלמידים בכיתות גדל ללא התייעצות איתם. כמו כן טוענים המרצים, שטרם קיבלו את הפעימה השלישית של שכרם במסגרת ההסדר שגובש עם המוסדות האקדמאים בישראל. כמו כן נטען כי הנהלת המכללה אינה מקבלת את המלצות המועצה להשכלה גבוהה בכל הקשור להגדלת תקנים.

"אנחנו לא מדברים על הטבות שכר אלא על הצורך בהבטחת תעסוקה למרצים", הבהירה דוקטור אורלי סוקר, חברת הארגון. "רבים מאיתנו ויתרו על האפשרות לעבוד עם מכללות פרטיות ובחרו לעבוד במכללת ספיר, בגלל האווירה החברתית והלימודית המיוחדת במקום ומחויבות שלנו לאזור", אמרה.

במכללה מחכים לתוצאות המו"מ הארצי

מהמכללה נמסר בתגובה כי היא מנהלת משא ומתן עם ועד הארגון באופן סדיר, תוך שיתוף פעולה ובאווירה חיובית, המאפיינים את מכללת ספיר. לטענת המכללה, אין סיבה אמיתית להכרזה על הסכסוך עקב העובדה כי "מתקיים מו"מ מתמשך בין ועד המרצים הארצי לבין ועד ראשי המכללות בהשתתפות הממונה על השכר באוצר ונציגי ות"ת (ועדה לתיאום ותכנון של המועצה להשכלה גבוהה) על הסדרת מעמדם של המרצים מהחוץ", כך אמר דובר המכללה, שמעון תמיר והוסיף כי "המכללה ממתינה עתה לתוצאות המשא ומתן הארצי ותפעל בהתאם".

לדברי תמיר, המכללה היא גוף ציבורי הפועל בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה ומשרד האוצר. "כל שינוי בתנאי העסקה של מרצים, דורש את אישור הממונה על השכר. תנאי ההעסקה של המרצים מהחוץ, הם טובים ומשופרים מהמקובל במוסדות אקדמים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully