וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ממריאה לשיא של יותר משנתיים

עומר רבין

2.3.2010 / 13:58

חג פורים נגמר אבל בת"א ממשיכים לחגוג: המדדים המובילים מגיעים לרמות שלא נראו מאז תחילת 2008 ומדד המעו"ף נושק ל-1,200 נקודות. הערכות בשווקים: "העליות יימשכו, אך בקצב איטי יותר"

המשקיעים בבורסות העולם, וגם בבורסה שלנו באחד העם, ידעו בשנתיים האחרונות לא מעט רגעי משבר עם צניחת המדדים המובילים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי – אבל היום, כך נראה, יש להם סיבה מצויינת להתחיל לחייך: מדדי המניות בת"א המריאו היום (שלישי) לרמות הגבוהות ביותר זה יותר משנתיים, לפני שהמשבר הכלכלי פקד את השווקים.

מדד ת"א 25 טיפס היום ב-0.8% בהמשך לזינוק חד של כשני אחוזים שרשם אתמול. כעת הוא נסחר ברמה של 1197 נקודות – רמה בה נסחר לאחרונה רק בתחילת חודש ינואר 2008. מדד ת"א 100 גם הוא מוסיף לערכו 0.8% לרמה 1,125 נקודות. מדד התל טק מזנק אף בשיעור חד יותר של 1.38%.

מניות הבנקים שידעו תקופה לא קלה בחודשים האחרונים מובילים את המגמה החיובית כאשר בנק לאומי מוסיף לערכו 2.5% במהלך המסחר. פועלים עולה ב-1.2%, דיסקונט מתחזק באחוז אחד ובנק המזרחי-טפחות מוסיף לערכו 2%. בשוק התקשורת בולטת מניית בזק העולה ב-1.4% ואילו מניית טבע, המניה של המדינה, היא יוצאת הדופן העיקרית בבורסה היום שדווקא נחלשת בשיעור צנוע של 0.35%. עוד בולטת מניית סלקום שעל רקע פרסום דו"חותיה הכספיים יורדת בשיעור חד של 1.4% - זאת על אף שהציגה עלייה חדה של קרוב ל-20% בשורה התחתונה של הרווח הנקי.

מסחר בבורסה בניו יורק. GettyImages
חגיגות הפורים נמשכות - בת"א וגם בוול סטריט/GettyImages

העליות החדות בתל אביב מגיעות בתגובה למגמה חיובית שנרשמה גם בכל בורסות העולם – אמש ננעל המסחר בניו יורק בעליות שערים משמעותיות כאשר הנאסד"ק מוסיף לערכו 1.5%. גם בבירות אירופה עלו המדדים המובילים בשיעור ניכר. המגמה הירוקה נמשכה גם הבוקר בכל בורסות אסיה והמזרח.

להערכת כלכלנים, הזינוק במדדים נובע מהתגברות הפעילות העסקים ברחבי העולם, בסיוע העולמי לכלכלת יוון שצפוי להקל על התמודדותה של המדינה האירופית עם המשבר וכן מנתוני מאקרו חיוביים המתפרסמים בשווקים השונים ובעיקר בארצות הברית. תחזיות מרבית הכלכלנים המתפרסמות ברחבי העולם צופות המשך המגמה החיובית בשווקים אך בקצב מתון יותר. כמה מהכלכלנים הזהירו כי ייתכן בטווח הקצר תיקון קל מטה של השווקים וחזרה לדשדוש – אך בטווח הארוך, להערכת מרבית המומחים בשוק ההון, תימשך המגמה החיובית לקראת שבירת שיאים נוספים בשוק ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully