וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי עובר מקום

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

3.3.2010 / 9:57

איך מעבירים חתול מקום? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות שלנו לטיפול בחתולים, עונות לכם

בעל חנות עבר חנות לאזור אחר, ואילו החתול שלו, חתול רחוב, נשאר עומד בפתח החנות הישנה, כי הוא מחכה לאוכל הקבוע שלו. מה עושים ואיך מעבירים אותו לחנות החדשה?

חתול, בבית או ברחוב- אשר רגיל לקבל בכל יום מזון באופן קבוע במקום מסוים – לא יכול להסתדר ולהישאר בריא ובחיים בלי המשכיות ההאכלה לתמיד. עזיבת מקום מסוים והפסקת האכלה שנעשתה באופן קבוע היא מעשה אכזרי ביותר, ועלולה לגרום למותו של החתול שציינת, וגם של כל חתול אשר עושים לו זאת.

חתולים הם חיות של שיגרה והרגלים. כאשר הם מתרגלים להאכלה קבועה במקום מסוים בכל יום, הם הופכים להיות תלויים בכך ב-100%, והפסקה של ההאכלה – תגרום לקושי נוראי עבורם.

חובה לדאוג תמיד ובכל מצב למאכיל חילופי או להעברת החתולים למקום ההאכלה החדש, כאשר מתכננים לעזוב מקום מסוים (דירה או עסק) וכאשר החתולים ברחוב במקום זה הואכלו ע"י אדם מסוים , אשר מתכנן לעזוב.

באשר לחתול לגביו נשאלה השאלה, אנא דאגו להמשיך ולתת לו אוכל בכל יום ונסו לדבר עם האדם שנטש אותו. ייתכן והוא יפתח את ליבו ויגיע בעצמו, אולי בימים מסוימים ולסירוגין איתכם, ועם עוד שכנים אוהבי חתולים. פשוט להניח מזון יבש ומים פעם ביום ליד החנות הישנה במקום מתאים.

העברת החתול להאכלה בסמוך לחנות החדשה אפשרית, רק אם מדובר במקום אשר החתול יכול להגיע אליו רגלית (כלומר- מקום בטווח של עד 100 מטרים בערך) ובעקבות האדם אליו הוא רגיל. המאכיל הקבוע יכול בכל יום להאכיל אותו כמה מטרים מרוחקים יותר לכיוון חנותו החדשה, וכך להעביר אותו לאט לאט למקום החדש.

ניתן גם להעביר באמצעות כלוב גדול מאד לקליטה במקום החדש אבל זה בליווי עצות מקצועיות ענייניות, ובהתאם למקום עצמו ולכל הקשור במאכיל ובחתול.

בכל מקרה חובה להמשיך ולהאכיל אותו, זו חובה הומנית ומוסרית חשובה.

שלום, לאחרונה אימצתי חתול בן שנה. האם יש הסבר לכך שהזנב שלו זז מצד לצד כל הזמן?

תנועות זנב תזזיתיות יכולות להיות בגלל בעיה על העור באזור האחורי של הגוף (פרעושים וכדומה) או בגלל חרדה, לחץ ,פחד ועצבנות. אנא גשו לבדיקה ווטרינרית עם החתול, ואם התנהגות זו ממשיכה – תוכלו לפנות אלינו לייעוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully