וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משרד הביטחון פתחו בעיצומים

יהושע בריינר

2.3.2010 / 12:14

12 שנים של שקט נגמרו הבוקר כשעובדי משרד הביטחון פתחו בעיצומים לאחר שלא הגיעו עימם להסכמי שכר. "נמשיך במאבק ונחריף את העיצומים עד אשר יכובדו ההסכמים עימנו"

לראשונה מזה 12 שנה פתחו הבוקר (שלישי) בצעד נדיר עובדי משרד הביטחון בעיצומים. העובדים טוענים כי נקטו בצעד זה לאחר שמשרד האוצר וראשי משרד הביטחון לא עמדו בהסכם שקבע כי יש להגיע עימם להסכמי שכר.

העיצומים שנפתחו הבוקר מגיעים בעקבות תוכנית ההתייעלות של משרד הביטחון כפי שהציעה בידי חברת מקנזי. ההצעה כללה בין היתר פרישת עובדים וקיצוצים שונים. במסגרת תוכנית ההתייעלות, שהייתה אמורה להתקיים בשיתוף עם ועד העובדים, נחתם הסכם בין יו"ר הוועד לגורמים בכירים באוצר בו נקבע כי הצדדים יגיעו להסכם שכר עם העובדים עד חודש פברואר השנה, אולם הסכם זה לא נחתם עד כה.

העיצומים בהם פתחו עובדי משרד הביטחון נועדו שלא לסכן את ביטחון המדינה, אולם מהבוקר לא יאפשרו עובדי המשרד לעובדי חברת מקנזי, האחראית לתוכנית ההתייעלות במשרד הביטחון, להיכנס למתקני משרד הביטחון וכמו כן ניתנה הנחייה לעובדים לבטל פגישות ודיונים הקשורים לתוכנית של חברת מקנזי.

"מדובר בצעד ראשון במסגרת העיצומים במטרה לייתר את חברת מקנזי", אומר יו"ר ועד העובדים איקו חסון. "ללא כיבוד ההסכם שנקבע, עובדי המשרד עלולים למצוא עצמם מנוידים ממקום למקום ולמצוא עצמם מפוטרים על ידי ראשי משרד הביטחון. לא נשתף פעולה עם המלצות דו"ח מקנזי עד אשר יכובדו ההסכמים איתנו", הוסיף.

העיצומים לא יפגעו בביטחון המדינה

חסון מדגיש כי עובדי המשרד לא ינקטו בעיצומים שעלולים לפגוע בביטחון המדינה. "אנו אנשים אחראיים, ולא נביא לכך שהעיצומים יביאו לסכנה, אולם אנו מתכוונים להמשיך במאבק ולהסלים את העיצומים בדרגות שונות עד אשר יכובדו ההסכמים עימנו", אמר.

עיצומי העובדים זוכים גם לתמיכת יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ששוחח הבוקר עם חסון. יש לציין כי נציגי עובדי המשרד נפגשו לפני שבועיים עם שר הביטחון אהוד ברק והודיעו לו על כוונתם להתחיל בעיצומים אולם לדבריהם עד כה לא זכו לתשובה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully