וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ללבני: מסתפקת בניירות נגד טילים

פנחס וולף

2.3.2010 / 11:43

חילופי דברים חריפים בין רה"מ ויו"ר האופוזיציה בוועדת חוץ וביטחון. נתניהו פנה ללבני ואמר כי "ניירות בלבד לא יעצרו את הטילים". לבני השיבה לרה"מ "גרמת לחוסר אמון בישראל". בנושא האירני אמר נתניהו כי העולם מתנהל באיטיות אל מול סכנת הגרעין האירני

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר. עריכה:גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני ניהלו היום (שלישי) ויכוח חריף בוועדת חוץ והביטחון של הכנסת. הוויכוח עסק בנושא הצבת חיילים ישראלים בצד המזרחי של הגדה במסגרת הסדרי הקבע.

נתניהו תקף את לבני ואמר: "אני מבין שבשביל יו"ר האופוזיציה מספיק נייר כדי להבטיח שלא ייכנסו טילים. נוכחות ישראלית היא תנאי הכרחי להבטחת הביטחון של אזרחי ישראל ולכך שהשלום יחזיק מעמד. יש לכך הסכמה בציבור הישראלי, שדורש גיבוי ביטחוני חזק לכל הסדר שלום. כך אני מבין את המנדט שלי מהציבור, זה בדיוק ההבדל בינינו וזו הסיבה שהציבור בחר בי".

מנגד השיבה לבני: "אתה לא רואה את ההידרדרות החמורה שחלה במעמדה של ישראל בעולם כולו, בין היתר כתוצאה מהמדיניות שלך. גרמת לחוסר אמון בישראל. אתה צריך להבין באופן אישי את ההכרעה הנדרשת. לבני המשיכה וטענה בפני ראש הממשלה כי "מרוב שאתה מדבר על טנגו בשלושה או בשניים, נראה שאתה יותר עסוק בריקוד מאשר בתוצאה. אני מציעה לך – תמשיך את המו"מ מהמקום בו אבו עלא ואני הפסקנו, ללא הצעות אולמרט".

לבני המשיכה וטענה: "ניהלתי את המו"מ באופן שקט, תוך עמידה על כל צרכי הביטחון, כפי שאתה בעצמך יודע מהחומר. ההבדל בינינו הוא שאני עומדת על הדברים באופן תקיף בחדר הדיונים, ואתה צועק אותם בחוץ, אולי כדי להיראות יותר חזק, אולי כדי ליצור בידול מאיתנו, אולי כדי ליצור מכשול נוסף. אתה פוגע בביטחון, אתה מרחיק את ההסדר ובמקום מו"מ - יש צעקות הדדיות".

"הקהילה הבינ"ל מקרטעת"

נתניהו השיב לה בנושא וטען כי ישראל אינה מחוייבת לוויתורים שהציעו לבני ואולמרט. "לא ייתכן שכל פעם דורשים ממדינת ישראל להיכנס למו"מ עם הפלסטינים, אשר מגיעים אליו עם תביעות כמעט סופיות", אמר נתניהו. הוא הפציר בלבני: "בואי וספרי על מה ויתרתם. בכל פעם, אתם על סף הגעה להסכם, ואולם, אף פעם לא הגעתם להסכם".

נתניהו התייחס בוועדה גם לסוגיית הגרעין האירני ולהתנהלות הקהילה הבינלאומית בנושא. "מרוץ החימוש של 'הרכבת' האירנית מתקדם בקצב מהיר יותר ביחס להתקדמות הקהילה הבינלאומית, שפועלת יותר כמו מכונית מקרטעת". ראש הממשלה הרחיב וטען כי הסנקציות המתגבשות בעולם מעידות על התקדמות פוליטית, אך לדבריו, בשלב זה הן אינן אפקטיביות. "בלי סנקציות - זה לא יהיה אפקטיבי".

לגבי המשלחת בראשות המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, שיצאה לסין, אמר נתניהו כי "לסין יש עניין לחזק את שיתוף הפעולה עם ישראל בקשת רחבה של נושאים". נתניהו הוסיף כי שיתוף הפעולה בין המדינות הוא חשוב במאבק בזירה האירנית.

ביחס להתבטאויות האחרונות של נשיא רוסיה, דימיטרי מדבדב, שטען כי הוא מוכן לשקול סקנציות "חכמות" כנגד אירן, אמר נתניהו: "לא קיבלתי הבטחה שרוסיה תצטרף לחבילת הסנקציות, אבל ראיתי בביקורי כי ברוסיה גם מתגבשת ההבנה של סכנות תוכנית הגרעין האירנית, איומה על יציבות האזור ושלום העולם".

נתניהו גם התייחס לעסקת שליט ואמר כי ישראל מוכנה לשחרר אסירים פלסטינים במסגרת עסקת שליט, כל עוד ניתן יהיה להבטיח שאותם אסירים לא יצליחו לפגוע בשנית בישראל. "ישראל אמרה למתווך הגרמני כי היא מוכנה לשחרר אסירים כדי להביא את גלעד הביתה בריא ושלם", אמר. נתניהו הוסיף כי "ישראל ממתינה מזה שלושה חודשים לתשובת חמאס, ובחמאס לא ענו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully