וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמנה של יוון באיחוד האירופי הולך ואוזל

סוכנויות הידיעות

2.3.2010 / 9:55

שוברים את הכלים: הנציב המוניטרי של האיחוד אמר כי על יוון לחשוף עד סוף השבוע צעדים אותם בכוונתה לנקוט להקטנת הגירעון כדי להרגיע את החשש כי התוכנית הנוכחית לא מספקת

הזמן שהקציב האיחוד האירופי ליוון להקטין את הגירעון התקציבי הגדול באיחוד האירופי הולך ואוזל, כך דיווחה בלומברג.

ביום שישי ייפגש ראש ממשלת יוון יורגי פאפאנדריאו עם ראש ממשלת גרמניה אנגלה מרקל. הנציב המוניטרי של האיחוד האירופי, אולי רן, אמר אתמול כי על יוון לחשוף בפגישה צעדים נוספים אותם בכוונתה לנקוט להקטנת הגירעון, כדי להרגיע את חששות הבכירים באיחוד כי התוכנית הנוכחית לא מספקת.

מרקל ומנהיגים נוספים באיחוד האירופי מעוניינים שיוון תעשה יותר כדי להצדיק כל סיוע עתידי שעשוי להיות מוענק ליוון בפני משלמי המסים - שמכספם יורכב הסיוע - ובפני יריבים פוליטיים שגורסים כי אין לחלץ את יוון לאחר שפיזרה כספים מעבר ליכולתה.

אם יוון לא תצליח לרצות את רן לפני פגישת מרקל-פפאנדריאו, היא עלולה להסתכן בניפוץ התקווה לסיוע גרמני ולאבד את אמון המשקיעים בבורסה המקומית.

"כל התקוות תלויות בפגישה בברלין השבוע", אמר ג'וליאן קאלו, כלכלן ראשי לחטיבת אירופה בברקליס קפיטל בלונדון, והוסיף: "ללא ספק ליוון יש צורך מימוני בחודשים הקרובים והיא תצטרך לעשות יותר לפני הפגישה עם מרקל".

התשואה על האג"ח הממשלתיות היווניות ל-10 שנים ירדה אתמול ב-0.09% ל-6.25%, התשואה הנמוכה זה שבועיים, לאחר שהמשקיעים העריכו כי עסקת סיוע ליוון מתקרבת. הממשלה היוונית צריכה לגייס למעלה מ-20 מיליארד יורו (27 מיליארד דולר) כדי לשלם אג"ח שמועד פקיעתן אפריל ומאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully