וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס יתגמש על שליט בשביל הסכם עם פתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.3.2010 / 8:56

העיתון "אל קודס אל-ערבי" מדווח כי חמאס הסכים להתגמש ולגבש עסקה לשחרורו של החייל החטוף בתמורה לכך שמצרים תכניס שינויים קלים בהסכם הפיוס בין חמאס לפתח

פיוס תמורת שליט? העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שלישי) כי מצרים נענתה לדרישת חמאס להכניס מספר שינויים קלים בהסכם הפיוס בין חמאס לפתח בתמורה לכך שחמאס יתחייב לגבש במהרה הסכם לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. על פי הדיווח, המצרים יעדכנו בקרוב את האמריקאים על הסיכום שהשיגו עם חמאס בנושא זה. כאמור, פתח חתם על הסכם הפיוס לפני מספר חודשים אולם חמאס נמנע עד כה מלעשות כן.

אתמול תקף נשיא מצרים חוסני מובארק את חמאס על כך שטרם חתם על הסכם הפיוס עם פתח, שגיבשה מצרים. "הפלגים הפלסטינים ניהלו משא ומתן לגיבוש הסכם פיוס במשך שמונה חודשים", אמר. "הם הגיעו להסכמה אולם כשהגיעה עת החתימה על המסמך, חלק מהפלגים דרשו להכניס עוד שינויים". לדבריו, היחידה שמפיקה תועלת מכך שפתח וחמאס לא מצליחים להתפייס היא ישראל.

בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר הכחיש אתמול את הדיווחים לפיהם התפטר מתפקידו כראש צוות המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. בראיון לאתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט", האשים א-זהאר את ישראל בהפצת שקרים "שמטרתם להחליש את חמאס וללחוץ עליו להסכים לתנאים של ישראל". הוא הבהיר כי ארגונו דבק בדרישות שהעביר למתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקה וטען כי שקריה של ישראל "הכשילו את עסקת שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully