וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הפגישה: המוסדיים יקבלו 6% מאפריקה

מיכאל רוכוורגר

1.3.2010 / 23:23

המוסדיים לא מתכוונים לפתוח את ההסדר, ויקבלו 5%-6% נוספים ממניות אפריקה נכסים כפיצוי בגין ההפחתות, כך שיחזיקו 17.7% ממניות אפי פיתוח וכ-17% מאפריקה נכסים

"בכל מקרה התכוונו לבצע הפחתות בשווי הנכסים של חברות הבנות, והדו"ח של הרשות לניירות ערך הוסיף עוד 60-70 מיליון דולר" - כך סיפר איזי כהן, מנכ"ל חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, בפגישה עם נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה.

כהן התייחס לאזהרות הרווח שפירסמו בסוף שבוע האחרון החברות הבנות של אפריקה, אפי פיתוח ואפריקה נכסים בעקבת הפחתה בשווי הנכסים בהיקף כולל של כ-1.1 מיליארד שקל.

במסגרת ההסכמים בין נציגות מחזיקי 13 סדרות האג"ח של אפריקה לראשי החברה, סוכם כי אחד הסעיפים של ההסדר יכלול המרת חוב של אפריקה כלפי בעלי האג"ח בשווי כ-1.2 מיליארד שקל למניות חברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה נכסים. נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה מורכבת מהנציגים של פסגות, מנורה מבטחים, כלל, הראל ומגדל.

המוסדיים לא מתכוונים לפתוח את ההסדר, ויקבלו 5%-6% נוספים ממניות אפריקה נכסים כפיצוי בגין ההפחתות, כך שהמוסדיים יחזיקו 17.7% ממניות אפי פיתוח וכ-17% מאפריקה נכסים. האסיפה לאישור ההסדר צפוי להתקיים כמתוכנן ב-14 למארס.

כשנשאל כהן מתי נודע לאפריקה על הצורך לבצע את ההפחתות, הוא לא סיפר על מועד מדויק, אלא ציין: "לאפריקה נודע על כך ברגע שהחלו לחשב ולבחון את העמידה שלה באמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהסדר החוב. מחזיקי האג"ח רצו לדעת אם אפריקה מתכננת לבצע הפחתות שווי בנכסיה".

מנציגות בעלי איגרות החוב נמסר בתגובה כי "הנציגות קיבלה הסברים מהנהלת אפריקה ישראל בקשר להפחתות שווי שנעשו על ידי החברה ולהשלכותיהן על בעלי האג"ח. ההפחתה שנעשתה מביאה לידי ביטוי את השווי הריאלי של הנכסים. ההסכם בין בעלי האג"ח לחברה נותן מענה להפחתה זו ויעניק לבעלי האג"ח פיצוי מלא מהחברה באמצעות קבלת מניות נוספות (כ-5%) מחברת אפי נכסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully