וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פשרה בבנק לאומי

הילה רז

1.3.2010 / 16:16

בית המשפט מחוז מרכז קבע כי ימשיך לדון בעניין בקשתו של בעל המניות בבנק שלמה אליהו, לכנס את אסיפת בעלי המניות בבנק ב-11 במרץ

נשיאת בית המשפט מחוז מרכז, השופטת הילה גרסטל, קבעה כי תמשיך לדון מחר בצהרים (שלישי) בעניין בקשתו של בעל המניות בבנק לאומי שלמה אליהו, לכנס את אסיפת בעלי המניות בבנק לאומי ב-11 למארס. השופטת הביעה בדיון תמיהה בנוגע לעמדתה של רשות ני"ע, שסירבה להיענות להצעת הפשרה של השופטת, לפיה הדיון יתקיים במועדו המקורי - 11 במארס.

הצעתה של השופטת היתה כי בחירת הדירקטורים ויו"ר הדירקטוריון של בנק לאומי תתקיים בתאריך המקורי שהציע אליהו, אך באסיפה יועלו כמועמדים לדירקטוריון רק אלה שהגישו את מועמדותם עד ה-18 בפברואר. השופטת קטעה את הדיון בשעות הבוקר והורתה לצדדים לשוחח ביניהם בעניין.

עם חידוש הדיון, השופטת הורתה לבא כוח המדינה עו"ד ליאב וינבאום, ראש המחלקה המסחרית בפרקליטות תל אביב, להתייצב לדיון מחר מלווה בנציג מוסמך מטעם רשות ני"ע, כדי שיסביר את עמדת הרשות. לדברי השופטת, "מצדי שזוהר גושן יתייצב להסביר את עמדתכם". רשות ני"ע ציינה כי היא מתנגדת להצעת הפשרה, מכיוון שהיא מגנה על האינטרס של בעלי המניות מטעם הציבור, שלא ידעו על סעיף בתקנון שמאפשר להציג מועמדות לחברות בדירקטוריון.

בשבוע שעבר פנה שלמה אליהו לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בפתח תקווה, בבקשה לכנס אסיפה כללית בבנק לאומי כדי לבחור את פרופ’ דוד קליין כיו"ר דירקטוריון הבנק. "התנהלותו של דירקטוריון הבנק בכל הנוגע לאסיפה זו משקפת בלבול ומבוכה בקבלת החלטות ובייעוץ המשפטי במקרה הטוב או נובעת מטעמים אחרים השמורים עם הדירקטוריון במקרה הפחות טוב. זכותן המוצקה של המשיבות לסעד לו הן עותרות כאן מבוססת על הוראותיו הברורות של החוק, ולא על מניעיו או מטרותיו של דירקטוריון הבנק, יהיו אשר יהיו", נכתב בפנייתו של אליהו.

בבנק לאומי פנו באחרונה לבנק ישראל בבקשה לקבלת חוות דעת בעניין. כמו כן, פנה לאומי בבקשה לקבלת חוות דעת ממשרד האוצר ומוועדת המניות שדל בנק לאומי.

על פי החוק, תוך 21 יום ממועד הגשת הבקשה (כ-10 ימים מהיום), נדרש הדירקטוריון לקבוע מועד לכינוס האסיפה הכללית, שיהיה לכל היותר תוך 35 יום מהמועד בו התכנס הדירקטוריון וקבע את זימונה. על פי נוסח החוק, לדירקטוריון אין שיקול דעת בהחלטה האם יש לכנס את האסיפה הכללית והוא חייב לעשות זאת לבקשתו של בעל מניות בבנק, שלמה אליהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully