וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: מכירת מוליתן לא תעוכב

קובי מנדל

1.3.2010 / 15:57

השופט עדי זרקין קבע כי עיכוב ההחלטה משמעותה הסתלקות מיידית של המפעיל, פיטורי עובדים וסגירת המפעל והוסיף כי "בראייה התמונה בכללותה הכף נוטה לדחיית בקשת העיכוב"

ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה היום (שני) את בקשתם של כונסי הנכסים של קבוצת חברות מוליתן, לעכב את החלטתו למכור את התשלובת לחברת עופרטקס תעשיות 1997 בע"מ בשליטתו של צבי מאיר , עד למתן פסה"ד בערעור שהגישו כונסי הנכסים לביהמ"ש העליון על החלטת המכירה.

טענתם העקרית של כונסי הנכסים היתה שהיה ולא יעוכב ביצוע ההחלטה, והערעור שהגישו יתקבל – לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו, שכן הקונה יממן את כספי הרכישה מאשראי בנקאי, שלהבטחתו ישעבד את נכסי המפעלים, ולפיכך לא ניתן יהיה להשיב את הנכסים לידי כונסי הנכסים.

השופט ד"ר עדי זרנקין קבע כי אף שיש צדק בטענת הכונסים שאפשר ויהא זה כמעט בלתי אפשרי להשיב המצב לקדמותו, הרי שבראיית התמונה בכללותה הכף נוטה לדחיית בקשת העיכוב.

השופט קבע כי הדעת נותנת שעיכובה של ההחלטה, משמעותה, הסתלקותה המיידית של המפעילה מניהול המפעלים, פיטוריהם של העובדים וסגירתם של המפעלים. במצב דברים זה לכשידון הערעור במועד עתידי כלשהו, הרי אפילו אם ידחה, כי אז עיכובה של ההחלטה יהפך את גורלו של הערעור לתיאורטי, שכן עניין ההפעלה לא יהיה כבר רלבנטי עוד.

במצב דברים זה קבע ביהמ"ש כי מאזן הנוחות פועל דווקא לרעתם של הכונסים וכי הנזק שייגרם הן למפעילה אשר כספי השקעתה ירדו לטמיון והן לעובדים אשר יאבדו את מקור פרנסתם, עולים עשרת מונים על הנזק התיאורטי שעלול להגרם לנושים המובטחים אם בסופו של יום יזכו בערעורם.

בעניין זה הוסיף השופט כי ספק רב הוא, שאם תבוטל החלטתו והכונסים יפרסמו שוב את נכסי החברות למכירה והפעם לא כעסק חי, תניב פנייתם הצעות העולות באופן משמעותי על סכום הרכישה שנקבע על ידו. לאור האמור לעיל נדחתה הבקשה. יחד עם האמור עוכבה ההחלטה למשך 7 ימים בלבד, על מנת ליתן לכונסים האפשרות לפנות לביהמ"ש העליון בבקשה מתאימה ככל שיחפצו לעשות כן.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מסר בתגובה: "השופט עדי זרנקין שוב העדיף את טובת העובדים קשיי היום על האינטרסים העסקיים של כרישי הנדל"ן. אנו מקווים שהמפעל יצליח וישגשג לטובת העובדים".

  • עוד באותו נושא:
  • מוליתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully