וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אורי קורב חוזר, אך לא יופיע בבימ"ש

1.3.2010 / 16:13

הפרקליט שהשמיץ את מערכת המשפט יחזור לעבודתו בפרקליטות, אך בתקופה הקרובה לא יופיע בבתי משפט. בנוסף, הוא יועמד לדין משמעתי, בכפוף לשימוע

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, החליט היום (שני) להגיש לנציבות המדינה קובלנה משמעתית נגד סגן פרקליט מחוז ירושלים, עורך הדין אורי קורב, זאת לאחר חקירתו של קורב בנציבות. לאחר הגשת הקובלנה, בכפוף לשימוע, תוגש תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. במקביל, קורב יסיים את חופשתו וישוב לעבודתו בפרקליטות מחוז ירושלים. עם זאת, בשלב זה הוא לא יופיע בפני בתי המשפט. בפרקליטות לא הגיבו לשאלה אם קורב יחזור להיות חלק מצוות התביעה במשפט של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

לפני כשבועיים יצא קורב לחופשה כפויה, לאחר שפורסם כי מתח ביקורת על מערכת המשפט, על פרקליט המדינה ועל נשיאת המשפט העליון, דורית ביניש, בהרצאות שנשא בפני סטודנטים. בין השאר אמר קורב כי "חלק גדול מהשופטים בישראל הם חמורים גדולים".

בהודעה שפרסמו משרד המשפטים ונציבות שירות המדינה, נמסר כי אגף החקירות בנציבות סיים לחקור את החשדות המשמעתיים שעלו נגד קורב. היום התקיימה פגישה בנציבות בה השתתפו נציב שירות המדינה, מנהל אגף המשמעת בנציבות, התובעת בתיק המשמעתי, מנכ"ל משרד המשפטים, היועץ המשפטי של משרד המשפטים והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. בפגישה הציגו אנשי הנציבות את חומר החקירה שנאסף בפני אנשי משרד המשפטים.

בעקבות הצגת חומר החקירה הוחלט להגיש קובלנה נגד קורב, ולאחר הגשת הקובלנה, בכפוף לשימוע, תוגש תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. במקביל, מנכ"ל משרד המשפטים החליט שלא להתיר לקורב להמשיך להרצות במוסדות אקדמיים.

ממשרד המשפטים נמסר עוד, כי בהתחשב בהבעת הצער וההתנצלות שהביע קורב מיד לאחר פרסום הדברים בפני כל המערכות, לרבות בפני מערכת בתי המשפט, הוחלט כי הוא יוכל לשוב לעבודתו. אולם בשלב זה לא יוכל להופיע בבתי משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully