וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

2.3.2010 / 9:34

הכלבה מגלה בעיות פוריות ואתם מתים לדעת מה הגזע של הכלב שלכם? ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, עונה לכם

יש לי כלבת פקינז בת 5 וניסיתי כמה פעמיים לזווג אותה, ואף פעם זה לא נתפס. חבר הביא לי אותה ואצלו כן היא הצליחה להיכנס להריון.

פעולה של זיווג לא תמיד פשוטה בגזעים הקטנים, ובמיוחד בפחוסי האף כמו פקינז. אפשר לבדוק את המועד הרצוי על ידי משטחי נרתיק ובדיקות דם לרמת פרוגסטרון, ועל פי אלו לזווג אותה או לבצע הזרעה מלאכותית. חשוב לבדוק אפשרות של מחלות זיהומיות שמונעות הריון- לא תמיד אפשר לראות על הכלבה. יש מספר מחלות שאפשר לזהותן רק בבדיקת מעבדה למשל הפרס וירוס, ברוצלה ועוד. חשוב לבדוק גם את הזרע של הזכר ואת בריאותו כולל בדיקות של מחלות זיהומיות. לבסוף יתכנו גם בעיות הורמונאליות, שבראשן עומדת בעיית היפו תירואיד, תת פעילות של בלוטת התריס שגורמת לפגיעה בפוריות.

שלום, ברשותי כלב פיטבול בן 6. רציתי לדעת אילו ויטמינים כדאי לתת לכלב מסוג זה ומה המינון

אם מקפידים על מזון איכותי מסוג סופר פרימיום ולא נותנים מזון ביתי או שאריות, אין סיבה לתת ויטמינים. הויטמינים עלולים להזיק ולגרום ממש לבעיות שונות – לדוגמא עודף ויטמין A יפגע בכבד ויגרום לנזק לריאות ולעצמות. עודף סידן יגרום להסתידות רקמות רכות ונזק למפרקים, ועוד ועוד

יש לי כלב מעורב בן שנה. הוא יחסית בינוני אבל הוא נורא חזק. רציתי לדעת איך אפשר לבדוק את סוג הכלב בוודאות? (הבנתי שיש אפשרות לבדוק דרך ההורים שלו, אבל אחותי הביאה אותו מהרחוב ככה שאיננו יודעים איפה הוריו נמצאים)

יש בדיקת דם ששולחים לחו"ל, ובה אפשר לדעת אם יש לו תערובת של גזעים מסוימים. לדעתי זה לא ממש חיוני, ועדיף להשקיע באילוף וחינוך כדי ללמוד להחזיק אותו נכון.

לכלב שלי, רועה גרמני בן שנתיים בערך, יש שלשולים שבאים ונעלמים. ממה זה יכול לנבוע?

שלשול בגזע זה עלול להיגרם מנטיה של הגזע לבעיות שונות. יש לרועה גרמני רגישות לשנויי מזון, והם לעיתים נוטים לדלקת, או אי ספיקה של הלבלב. לפעמים זה קשור למזון שאינו מתאים לכלב שלכם. נסו לעבור למזון איכותי, המכיל ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים ומותאם לכלבים רגישים.

בדיקת צואה יכולה לתת מידע חשוב, יש בדיקת דם לבירור דלקת הלבלב והיא נקראת PLI יש בדיקת דם נוספת הקרויה TLI לבירור אפשרות של אי ספיקת לבלב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully