וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: ב-87% מהחברות במשק פוטרו עובדים

חיים ביאור

1.3.2010 / 14:00

הפיטורים התרחשו בשנה האחרונה בלבד במסגרת התמודדותן של החברות עם המשבר הכלכלי האחרון, כך עולה מסקר בקרב 350 מנהלי משאבי אנוש מכל המגזרים במשק

ב-87% מהחברות במשק פוטרו עובדים בשנה האחרונה במסגרת ההתמודדות שלהן עם המשבר הכלכלי האחרון, כך עולה מסקר בקרב 350 מנהלי משאבי אנוש מכל המגזרים במשק. הסקר יוצג בכנס הארצי של מנהלי משאבי אנוש שיתקיים החודש על ידי המרכז הישראלי לניהול (מי"ל), בשיתוף עם העמותה הישראלית לניהול משאבי אנוש ו-TheMarker.

על פי הסקר, שנערך על ידי ד"ר שלומית קמינקא וד"ר גלית סיני קרמונה, בשליש מהחברות שבהן היו פיטורים בתקופת המשבר הכלכלי, שיעור המפוטרים היה גבוה מ-10% מהעובדים בחברה. הסקר מראה כי רוב מנהלי משאבי האנוש (שבמסגרת תפקידם אחראים על הוצאה לפועל של פיטורי עובדים) טוענים כי מעמדם בארגון התחזק כתוצאה מהמשבר הכלכלי.

84% ממנהלי משאבי האנוש אמרו כי היכולת שלהם להתמודד עם משברים השתפרה במידה רבה או רבה מאוד. 75% מהמשיבים טענו כי חל שיפור במעמדם כשותף אסטרטגי בארגון, לעומת 25% שטענו כי תפיסת תפקידם כשותף אסטרטגי בחברה נפגעה. 74% אמרו שהקשר עם העובדים בחברה השתפר במידה רבה או רבה מאוד מאז המשבר הכלכלי, לעומת 26% הנותרים שציינו כי הקשר עם העובדים נפגע.

לשאלה באיזה תחום יש להשקיע כיום בארגון, השיבו 85% ממנהלי משאבי האנוש כי יש להשקיע בפיתוח מנהלים בעדיפות ראשונה. 79% אמרו שיש להתמקד בהזדמנויות קידום וניהול קריירות, העלאת השכר ובחיזוק הקשר בין העובדים למקום העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully