וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח לאומי מבטל את ההקלות למובטלים

אלון שן

1.3.2010 / 13:25

מסתבר שלירידה באבטלה יש גם השלכות קצת פחות טובות: הביטוח הלאומי הודיע כי על מנת לקבל דמי אבטלה, יאלצו המובטלים לצבור 12 חודשי עבודה

אתמול (ראשון) פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הנתונים על מצב האבטלה במשק. על פי נתונים אלו עמד אחוז הבלתי מועסקים לרבעון האחרון של 2009 על 7.4% מכלל המועסקים במשק.

פרסום נתון זה משליך על ההסכם שנחתם בין הממשלה לבין המוסד לביטוח לאומי, ושהופעל מחודש יוני 2009. בהסכם זה נכללו הקלות המקצרות את תקופה האכשרה למובטלים (תקופת אכשרה היא תקופת העבודה הנדרשת כתנאי לקבלת דמי אבטלה), כל עוד אחוז האבטלה במשק הוא 7.5% ומעלה. על פי ההקלות האלה, מובטל שצבר 9 חודשי עבודה בלבד, היה זכאי לדמי אבטלה.

ההקלות ניתנו כשאחוז האבטלה במשק עמד על כ-8% מכלל המועסקים, והן נועדו לסייע למובטלים שלא צברו את תקופת האכשרה הנדרשת. החל מהיום, על פי ההסכם עם האוצר, פג תוקפן של הקלות אלה, ויהיו זכאים לדמי אבטלה רק מי שעמדו בתנאי הזכאות הקבועים בחוק, כלומר מי שצברו 12 חודשי עבודה מתוך 18 החודשים האחרונים.

עם זאת מי שהתייצב עד 28 בפברואר 2010 בשירות התעסוקה וצבר 9 חודשי עבודה בלבד, יהיה זכאי לדמי אבטלה על פי התנאים המקלים.

לדברי מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני, ההקלות בקיצור תקופת האכשרה שניתנו למובטלים, ושהחלו להינתן כשאחוז האבטלה עמד על כ-8%, הן חלק מהתמודדות הביטוח לאומי עם המשבר הכלכלי. "בחודשים האחרונים אנו רואים מגמה גוברת והולכת של ירידה במספר מקבלי דמי האבטלה וכן גם במספר המובטלים שנהנו מההקלות, שתוקפן פג היום. בתקופה שההטבות היו בתוקף נהנו מהן כ-12,000 מובטלים, ועלות ההסכם (שמומן על ידי האוצר) הייתה כ-100 מליון שקלים", דברי דומיניסיני.

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully