וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראדז'יץ': "מלחמת בוסניה היתה קדושה"

טליה שחר

1.3.2010 / 12:08

חודש משפטו של הרודן הסרבי בוסני ראדובן קראדז'יץ'. בנאום הפתיחה שלו, הגן קראדז'יץ' על מעשיו בתקופת המלחמה בבוסניה וטען כי המלחמה היתה "צודקת וקדושה"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו:רן צימט)

משפטו של המנהיג הסרבי בוסני ראדובאן קראדז'יץ'חודש היום (שני) בבית הדין הבינלאומי לפשעים בהאג. קראדז'יץ', המייצג את עצמו, אמר בפתח דברי ההגנה כי המלחמה בבוסניה היתה "צודקת וקדושה", וכי כל העימותים שנבעו כתוצאה מהתפרקות יוגוסלביה בשנות ה-90 הם תוצאה טבעית של מלחמה על אדמה בין סרבים, קרואטים ומוסלמים.

משפטו של קראדז'יץ' הופסק בנובמבר לאחר שהרודן החרים את הדיונים. בשבוע שעבר דחה בית המשפט את בקשתו לדחייה נוספת, והורה לו ולעורך דינו ר'יצ'רד הארווי להופיע היום בבית המשפט. קראדז'יץ' כופר באשמה של 11 סעיפי אישום של רצח עם ופשעי מלחמה.

"כל מה שהסרבים עשו נתפס כפשע", אמר קראדז'יץ', שהחליט להשהות את החרם שלו על בית המשפט לשם הצגת נאום הפתיחה שלו. "אני אגן על האומה שלנו ומטרותיה, שהן צודקות וקדושות. יש לנו תיק טוב. יש לנו עדויות טובות והוכחות". טיעוני הפתיחה של קראדז'יץ' צפויים להימשך יומיים, וביום רביעי התביעה צפויה להעלות את העד הראשון.

קראדיץ' נתפס ב-2008 בבלגראד לאחר שהיה מבוקש במשך 13 שנים. בפתח משפטו של קראדז'יץ' באוקטובר שעבר, טענה התביעה שבתקופת המלחמה בבוסניה בשנות ה-90, קראדז'יץ' עמד מאחורי רצח-עם במטרה לגרום לבוסנים המוסלמים "להיעלם מעל פני האדמה" וליצור מדינה בוסנית סרבית בעלת קבוצה אתנית אחת. קראדיץ' החרים את הדיונים הללו, ובעקבות זאת בית המשפט הורה למנות לו עורך דין ולצאת לפגרה על מנת לתת לו להתכונן למשפט. השופטים אף הזהירו את קראדז'יץ' שאם הוא יחרים את הדיונים או יפריע להליכים, הוא יאבד את זכותו להגן על עצמו ועו"ד הארווי יעשה זאת במקומו.

קראדז'יץ' טען שיש לו חסינות מפני בית המשפט הבינלאומי כי לדבריו הוא עשה עסקה סודית עם השליח האמריקאי ריצ'רד הולברוק שהוא לא יעמוד לדין אם הוא יעלם מהחיים הציבוריים. הולברוק דחה פעמים רבות את הטענות הללו, ובית הדין הבינלאומי דחה את טענת החסינות של קראדז'יץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully