וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים מתחממים: קלינטון תבקר בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.3.2010 / 11:43

לאחר שהחזירו את השגריר לדמשק והסירו את אזהרת המסע לסוריה, האמריקאים ממשיכים לחמם את היחסים עם סוריה. עיתון קטארי מדווח כי מזכירת המדינה קלינטון בדרך לביקור בדמשק

"מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון מתכננת לבקר בסוריה במסגרת הידוק היחסים ושיקום הדיאלוג בין וושינגטון לדמשק", כך דיווחו (שני) מקורות דיפלומטיים מערביים לעיתון הקטארי "אל-ווטן". לטענת המקורות, בתקופה האחרונה עדכנה קלינטון מספר שרי חוץ אירופים שביקרו בדמשק, כי היא עומדת לבקר בסוריה. עוד ציינו המקורות כי בקרוב צפויות סוריה וארה"ב להפוך את המגעים ביניהן ליותר אינטנסיביים.

בשבועות האחרונים חל שיפור ביחסים בין סוריה לארה"ב. בין השאר החליטה ארה"ב להשיב את השגריר האמריקאי לדמשק ולהסיר את אזהרת המסע שלה לאזרחיה המעוניינים לבקר בסוריה. יחד עם זאת, ארה"ב עדיין מציבה את סוריה ברשימת המדינות הנותנות חסות לטרור.

העיתון דיווח עוד, כי שגריר סוריה בארה"ב, עימאד מוסטפא, זומן אתמול בצעד נדיר למשרד החוץ האמריקאי על מנת לדון בסוגיות הנוגעות לקשר הישיר בין סוריה לארה"ב, ושעלו לדיון בביקורו של סגן מזכירת המדינה לעניינים מדיניים, ויליאם ברנז, בדמשק. "בכירי משרד החוץ האמריקאי ביקשו ממוסטפא להעביר מסר מוושינגטון לדמשק ובו דרישה מסוריה שתפסיק לחמש את חיזבאללה ושתרגיע את המתיחות עם ישראל", הוסיפו המקורות.

ביום שבת דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" כי בעקבות הפגישה שקיימו נשיא סוריה בשאר אסד, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד דורשת ישראל מארה"ב להקפיא את ההחלטה לשלוח שגריר חדש לדמשק. גורמים ישראלים מסרו לעיתון כי הבקשה הועברה באמצעות שר הביטחון אהוד ברק שביקר בארה"ב וכן באמצעות שליח מיוחד של ראש הממשלה נתניהו.

ארה"ב השיבה את שגרירה מדמשק לפני חמש שנים, לאחר חיסול ראש ממשלת לבנון דאז רפיק אל-חרירי בלב ביירות. בשבוע שעבר הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה באופן רשמי על מינויו של הדיפלומט הוותיק רוברט פורד לשגריר בדמשק. לפני כשבועיים אישרה סוריה את בקשתה של ארה"ב למנות את פורד, המכהן כיום כסגן השגריר האמריקאי בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully