וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול מבחוח: חוקרים אוסטרלים יגיעו לארץ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.3.2010 / 13:30

חוקרים ממשטרת אוסטרליה ינחתו בארץ בימים הקרובים לתשאל את שלושת האזרחים הישראלים בעלי הדרכון האוסטרלי, ששמם נקשר לפרשת חיסולו של מחמוד אל-מבחוח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

חוקרים מטעם משטרת אוסטרליה יגיעו בימים הקרובים לישראל כדי לתשאל את שלושת האזרחים הישראלים בעלי דרכון אוסטרלי ששמם נקשר להתנקשות. על פי הדיווחים, ישראל אפשרה לשניים או שלושה חוקרים אוסטרלים להגיע לישראל לאחר שמשרד החוץ האוסטרלי ביקש אישור משגריר ישראל בקנברה.

בתוך כך ממשיכה לגדול שרשרת המעורבים בחיסולו של בכיר חמאס. מפקד משטרת דובאי, הגנרל דאחי חלפאן, גילה כי אנשיו הצליחו לחשוף אדם נוסף שהשתייך לחוליית החיסול של אל-מבחוח, לפני יותר מחודש בדובאי. חלפאן צוטט היום (שני) בעיתון "אל-חליג'" היוצא לאור באיחוד האמירויות באמרו כי החשוד ה-27 נשא אף הוא דרכון אירופי, אך לא גילה מה שמו ומאיזו מדינה קיבל את הדרכון.

חלפאן התייחס לעובדה שאף לא אחד מבין חברי החוליה עשה שימוש בדרכון אמריקאי ואמר: "אני חושב שישראל פחדה מעימות עם ארצות הברית, שכן היא רואה בה את ידידתה החשובה ביותר". הוא התגאה ביכולת של משטרת דובאי בחשיפת חברי חולית החיסול ואמר כי ישראל "לא תיארה לעצמה" שהיא תיחשף כך לעיני כל: "האמצעים של היום אינם דומים לאמצעים של אתמול. הזמנים משתנים אך השכל הישראלי לא השתנה כמו גם הנפש החולה של ישראל".

חלפאן הוסיף כי "אין מה להתפלא על מנהיגיה של ישראל שידיהן במשך ההיסטוריה טבולות בדם. העם הישראלי הוא כשאר העמים, רוצה להיות אהוב על האחרים אולם ממשלותיו לאורך השנים הן ממשלות של שפיכת דמים, חיסולים, מלחמות, כיבוש ומתקפות. אין בהיסטוריה שלה שום דבר המעיד על כך שהיא מדינת שלום".

הוא הוסיף ואמר כי השימוש השקרי של ישראל ב-27 דרכונים הוא "אסון" משום שהמדינות שבדרכוניהן ישראל עשתה שימוש "הן מדינות ריבוניות ולפיכך מדובר בזלזול שמפגינה ישראל כלפיהן". הוא אמר עוד כי אם ישראל הייתה מדינת חוק, היא הייתה מעמידה לדין את חברי חוליית המחסלים: "על מאיר דגן לעמוד על רגליו ולהודות שהמוסד ביצע את החיסול. המוסד מעולם לא הודה במעשיו, אבל עכשיו הוא נחשף ולכן עליו להודות". חלפאן התייחס לדבריו של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, בהם שיבח את חיסול אל-מבחוח באמרו כי "אל-מבחוח חטף ורצח שניים מחייליך (אבי סספורטס ואילן סעדון - נ.י) ואילו 27 מכם רצחו אדם אחד".

בתוך כך מפרסם הבוקר עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" כי לפחות שניים מהחשודים שהיו מעורבים בחיסול ברחו לארצות הברית לאחר החיסול, כך מסרו לעיתון גורמים המקורבים לחקירה. רישומי הכניסה מראים כי אחד החשודים נכנס לארצות הברית ב-14 בפברואר כשבבעלותו דרכון בריטי, החשוד הנוסף נכנס לארצות הברית ב-21 בינואר כשבבעלותו דרכון אירי. אל-מבחוח חוסל בחדרו בדובאי ב-20 בינואר.

מהרישומים עולה עוד כי השניים לא עזבו את ארצות הברית באותה זהות בה נכנסו. החוקרים אינם בטוחים שהם שוהים עדיין במדינה מכיוון שככל הנראה הם השתמשו בדרכונים מזוייפים וייתכן שיצאו מארצות הברית באמצעות דרכונים אחרים שברשותם.

הדיווחים הללו מתווספים להודעות משטרת דובאי והפרטים הנוספים שהיא מדווחת על החקירה. אתמול הודיעה משטרת דובאי כי מחסליו של אל-מבחוח הזריקו לו חומרי הרדמה ולאחר מכן חנקו אותו למוות באופן שידמה מוות טבעי. סגן מפקד משטרת דובאי, חמיס מטר מזינה, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי מחסליו של אל-מבחוח עשו שימוש בחומר חזק בשם "סוקסינל קולין" הידוע גם בשם "סוקסמיתוניום כלוריד". חומר זה משמש ברפואה לניתוחים בהרדמה מלאה.

סגן מפקד משטרת דובאי אמר כי אל-מבחוח, שחוסל בדובאי לפני למעלה מחודש, ככל הנראה לא ניסה להתנגד לפני שחוסל. עוד דווח כי חומר ההרדמה שבו השתמשו המחסלים משמש ברפואה לניתוחים בהרדמה מלאה. הוא גורם להרפיית שרירים ונחשב לסם הרדמה יעיל בעל השפעה ארוכת-טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully