וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח נורה סמוך לבית יהונתן במזרח י-ם

איילה חננאל

1.3.2010 / 8:10

המתיחות במזרח י-ם גוברת. לאחר המהומות בהר הבית נפתחה הלילה אש לעבר ג'יפ אבטחה סמוך לבית יהונתן שבשכונת סילוואן שבמזרח העיר. מאבטח אחד נפגע ברגלו באורח קל, והיורה נמלט מהמקום

פיגוע ירי בירושלים. מאבטח נפצע הלילה (שני) באורח קל מיריות שנורו לעבר ג'יפ אבטחה סמוך לבית יהונתן בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים. המאבטח נפצע ברגלו ופונה לבית החולים שערי צדק. מבדיקת הג'יפ עולה כי נגרם לו נזק ושישה כדורים פגעו בו. היורה ככל הנראה נמלט באופן רגלי מהמקום, וסריקות נפתוח לאיתור חשודים במעשה.

פיגוע הירי מתרחש על רקע המתיחות ביחסי ישראל עם הפלסטינים בעקבות הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מערת המכפלה וקבר רחל יוכרו כאתרי מורשת לאומיים. אתמול פרצה המשטרה לרחבת הר הבית לאחר שכ-30 צעירים מוסלמים יידו אבנים והתבצרו משעות הבוקר במסגד שברחבת ההר. הצעירים נכנסו שלשום לרחבת ההר וסירבו לצאת למרות בקשות הוואקף לעשות כן. מהמשטרה נמסר כי 7 מפגינים נעצרו ושני לוחמי מג"ב ושני שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים. הר הבית נפתח בצהרים לתפילת גברים מוסלמים מעל גיל 50 ולנשים בכל הגילאים. מקורות פלסטינים דיווחו כי במקום פרצו עימותים בין פלסטינים לבין כוחות הביטחון הישראלים. לפי הדיווח, 18 מפגינים נפצעו.

גם בחברון עוררה הכרזתו של נתניהו עימותים בין כוחות הביטחון הישראלים למפגינים פלסטינים. במשך חמישה ימים נרשמו תקריות רבות של יידוי אבנים והבערת צמיגים על ידי פלסטינים שמחו על החלטת ישראל. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הגיע ביום שישי להביע סולידריות עם המאבק הפלסטיני ואמר כי מערת המכפלה היא חלק בלתי נפרד מהשטחים הפלסטינים שנכבשו ב-67'.

כמחאה על צעדי ישראל החליטה הממשלה הפלסטינית לקיים היום את ישיבתה השבועית בחברון ולא במקום ישיבתה הקבוע ברמאללה. מזכיר הממשלה הפלסטינית, ד"ר נעים אבו אל-חומס, אמר כי הממשלה תתכנס מחר בחברון "כדי להביע את התנגדותה לייהוד המקומות הקדושים לפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully