וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מי מגונן יעקב נאמן?

מרדכי גילת

1.3.2010 / 7:39

מי המשפטן או עובד הציבור חסר התקנה שתרם ותורם בהתנהגותו לניסיונות הפגיעה והאיומים כלפי שופטים? מי אותו אדם חסר אחריות שעודד בהתנהלותו אלמוני לפגוע אתמול שוב ברכבה של שופטת השלום בירושלים, אנה שניידר, ואף לאיים על חייה? מי האיש הנורא הזה שהעניק כאילו לגיטימציה לחיסול חשבונות עם "כבודם"?

השר יעקב נאמן יצא לחפש את הפושע והגיע למסקנה מעניינת: זה לא שר המשפטים לשעבר, חיים רמון. חס וחלילה. לא ההתנפלות המאורגנת של רמון וחבריו בתקשורת על מי שהרשיעו אותו פה אחד במעשה מגונה בקצינה, יצרה את האווירה. לא חבורת רמון תרמה לכך שפסיכופטים ומחפשי נקם יעזו עכשיו להרים יד על שופטים.

מבחינת השר נאמן - גם לקודמו בתפקיד, פרופ' דניאל פרידמן, אין חלק בכאוס הזה. לא הוא תרם לקלות הבלתי נסבלת שבה כל מי שאינו מרוצה מפסק דין, מעז להלך אימים על שופטים. אז מה אם פרידמן הכפיש שוב ושוב את צמרת המערכת המשפטית, אגב הגנה על אנשים שסרחו; אז מה אם השתלח, בכתב ובע"פ, בשופטי חיים רמון; אז מה אם השליך, אובססיבית, אבני בליסטראות לעבר שופטי בג"ץ – זו סיבה לטעון שהוא גרם לחמומי מוח להבין שהכל בעצם מותר?

נאמן לא הגיע למסקנה הזאת אף שהוא יודע מי בדיוק הם האנשים שיצאו עם פרידמן ורמון למלחמה הזאת. הוא יודע מה היו האינטרסים שלהם; מי הם העיתונאים שירו את חיצי הרעל לעבר בתי המשפט ובמיוחד לעבר הנשיאה, דורית בייניש; מי המשפטן שמשך כאן בחוטים; מי הציתו מדורה גדולה ועכשיו צועקים בדמעות תנין הצילו, הצילו.

שעיר לעזאזל

הוא מכיר את האינסטלאטורים האלה אחד אחד ושומר איתם על קשרים. הוא מכיר את החבורה ההרסנית הזאת, שאינה מוכנה שבתי המשפט יפריעו לאידיליה שבין הון לשלטון ברגע שהחיבורים ביניהם הופכים למושחתים ולמשחיתים. הוא איתה, לא נגדה, ולהגנתו יאמר שאינו מתאמץ להסתיר זאת. הוא אחרון לטעון כי אינו יודע היכן נזרע זרע הפורענות.

כבוד השר יודע גם מה תרומת שני חבריו, אהוד אולמרט ונציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, לפגיעה במערכת האכיפה במדינה. הוא מבין איזה נזק נגרם למערכת המשפטית כאשר שני בעלי תפקידים מרכזיים כאלה, משתלחים בה בפראות. ובכל זאת: אף מילת ביקורת בגנות מעשיהם לא נשמעה מפיו של שר המשפטים. דווקא כאן הוא נאלם.

מי כן נושא באחריות העקיפה, על פי נאמן, לפגיעה ברכב של השופטת? התובע הראשי במשפט אולמרט, עו"ד אורי קורב. האיש שביקר את המערכת בסגנון לא ראוי בפני 14 סטודנטים – הוא מבחינתו הפגע הרע. הנה נתפס הפושע ובו השתלח אתמול השר נאמן בראיון בגלי צה"ל. שר המשפטים שכח רק עובדה אחת קטנה: שהפגיעה הראשונה ברכב השופטת נעשתה הרבה לפני פרסום דברי עו"ד קורב. אפילו לכאורה, לא יכול להיות קשר בין הדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב נאמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully