וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הסלולר שוב עולים

אמיתי זיו

28.2.2010 / 22:35

דמי הקישוריות יתקיירו ב-4% ל-25.1 אגורות לדקה. עליית התעריפים לא תשפיע על הצרכן שנמצא במסגרת חוזה מול המפעיל הסלולרי. מצטרפים חדשים צפויים לשלם את המחיר החדש במלואו

עקב עליית מדד המחירים לצרכן לאורך השנה - דמי הקישוריות בסלולר יתעדכנו מחר ויעלו ב-4%. מדובר בעדכון בתעריף הקישוריות בהתאם למדד שמתבצע אחת לשנה בראשון למארס. דמי הקישוריות עמדו עד כה על 24.5 אגורות לדקה והחל ממחר יעמדו על 25.1 אגורות לדקת שיחה.

עדכון מחירי הקישוריות לא משנה לצרכן הסלולרי. עקב החוק שקובע שאסור למפעילת סלולר להעלות תעריפים במסגרת תקופת ההתחייבות - כל הלקוחות שנמצאים במסגרת חוזה ישארו באותה תוכנית תעריפים. אולם, יתכן וחברות הסלולר ינצלו את ההזדמנות להעלות את התעריפים למצטרפים חדשים.

אין מתאם בין מחירי הסלולר לקישוריות כי בעבר חברות הסלולר העלו תעריפים גם כשדמי הקישוריות ירדו. דמי הקישוריות עוברים בין מפעילות הסלולר כתשלום על שיחה שמתחילה ברשת אחת אבל עוברת על רשת אחרת. בשל הדימיון בין נתחי השוק של המפעילות, כמו גם בנפח הדקות שלהן, מדובר למעשה במשחק סכום אפס.

משרד התקשורת מתכנן הורדה בדמי הקישוריות באופן חד. לצורך כך שכר משרד התקשורת את חברת הייעוץ NERA שבחנה את הסוגיה והגישה למשרד דו"ח ביניים. ההערכה היא כי מחיר הקישוריות ירד באופן חד לאזור של 8 עד 12 אגורות לדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully