וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי תמיר: "הוא מאוכזב ופגוע מההחלטה"

28.2.2010 / 21:06

מקורבים לתא"ל משה צ'יקו תמיר אמרו כי "הצבא הפסיד היום מפקד שדה עם הרבה ניסיון". הרמטכ”ל גבי אשכנזי הודיע הערב לתמיר כי הוא יסיים את תפקידו בצה”ל על רקע הפרשה בה נתן לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי

מקורביו של תת אלוף משה (צ'יקו) תמיר ששוחחו עימו אמש(ראשון) לאחר החלטת הרמטכ"ל להדיחו, אמרו כי הוא מאוכזב ופגוע מההחלטה. "הצבא הפסיד היום מפקד שדה עם הרבה ניסיון, כאשר בימים שכאלה צה"ל זקוק לאנשים כאלה", אמרו המקורבים. "זה מפקד שנערץ על ידי הפקודים שלו ואין לנו גנרלים ברמה הזאת. למרות ההחלטה הקשה, צ'יקו יעשה כל משימה שיקראו לו אליה בהמשך הדרך".

אשכנזי, נועד אתמול אחר הצהריים בלשכתו בתל אביב עם תא"ל תמיר והודיע לו על החלטתו שלא למנותו לתפקיד נוסף בצה"ל ולפיכך לגרום לפרישתו משירותו בצה"ל. הרמטכ"ל ציין כי ההחלטה הייתה קשה לו, בשל היותו של תת-אלוף תמיר לוחם ומפקד שדה מוערך וכן חבר לנשק, אך לבסוף החליט שלא להמשיך את שירותו של תא"ל תמיר בצה"ל, לאור "חומרת המעשה והפגיעה בערכי צה"ל ובראשם ערכי המשמעת והדוגמא האישית".

על אף ההפתעה הרבה בהחלטת הרמטכ"ל, מי שדווקא מגבה את ההחלטה הוא האלוף במילואים אייל בן ראובן, זאת למרות שבעבר חתם על מכתב הקורא להחזיר לתמיר את דרגותיו לאחר שבית הדין המליץ שלא להדיח את תמיר מצה"ל. "אין ספק שזו הייתה החלטה קשה לכל הדעות לכולנו, ועם זאת מדובר בהחלטה נכונה מאין כמוה. הרמטכ"ל בנה בשלוש השנים בהם הוא נמצא בתפקיד, צבא שמצטיין בניקיונו הערכי. הוא שם דגש על הנושא ובנה צבא למופת בערכיותו ולכן לדעתי בהחלטה להדיח את צ'יקו מהצבא הוא פעל ברוח הזאת. המסר הוא לכלל הצבא ולכלל מדינת ישראל שצה"ל הוא גוף נקי וערכי שמוביל את המדינה בתחום הזה".

לדברי בן ראובן, הוא עצמו היה עד לקושי הרב שהיה לרמטכ"ל בקבלת ההחלטה. "ההחלטה הזאת היא מסר ברמה הפיקודית לכך שצה"ל בכלל ומפקדיו בפרט חייבים להיות נקיים מכל רבב בתחום הערכי. אני מאמין שאת אותה החלטה יקבל הרמטכ"ל בעניינו של תא"ל עימאד פארס. הייתי מצפה מקצינים ברמה הזאת שכושלים ערכית ללכת הביתה בעצמם, אבל כשהם לא עושים את זה אז הרמטכ"ל צריך לקבל את ההחלטה במקומם. אין מה לעשות הצבא צריך להיות דוגמא ערכית ולצערנו זה המחיר שצריך לשלחם בשביל צבא נקי וערכי".

"אכזבה גדולה"

אלחנן אלטמן, נהג הרכב שבו התנגש בנו של תא"ל תמיר בתקרית שהובילה להדחתו, היה בהלם מההחלטה. "זה בומבה שמערערת אותי לגמרי", אמר תושב הקיבוץ ניר יצחק. "אני עצוב מאוד. אחרי שהבן אדם זוכה והדרגות הוחזרו אז הרמטכ"ל נזכר להעיף אותו מהצבא? למה יש לנו הרבה מחליפים לצ'יקו?".

אלטמן, שעל אף התאונה תמך בתמיר לכל אורך המשפט, התקשה להאמין שהמפגש בינו לבין תמיר בעת ההתנגשות תהפוך בסופו של דבר לאירוע שיוביל להדחתו מהצבא. "לא תיארתי לעצמי שכדור השלג הזה יתגלגל לרמה שכזאת או שנגיע למצב כזה. בגלל שטות של רגע איבדנו את אחד מדורות העתיד של צה"ל".

עם זאת אלטמן עצמו לא חש אשמה כלשהי. "מאז התאונה עשיתי את המיטב על מנת שהצבא יעבור לסדר היום ותמכתי בצ'יקו לאורך כך הדרך ולכן אני מרגיש אכזבה גדולה", הוסיף.

פרקליטו של תמיר, עורך הדין משה ישראל ששוחח עם תמיר לאחר החלטת הרמטכ"ל, אמר כי "לאחר שבית הדין הצבאי אמר את דברו וחמשת השופטים קבעו פה אחד שתמיר יכול להמשיך ולשרת בצה"ל וגם אפשרות קידומו לא נחסמה, הוא הביע בפני הרמטכ"ל נכונות למלא כל תפקיד שיוטל עליו. תא"ל תמיר מצר על החלטת הרמטכ"ל, אך מקבל ומכבד אותה. הוא חש גאווה רבה על הזכות שהייתה לו לשרת בצה"ל במשך 28 שנים בתפקידים קרביים והוא יהיה נכון למלא כל משימה שתוטל עליו למען ביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully