וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות תערוך את ישיבת הממשלה בחברון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.2.2010 / 17:44

הסערה בעקבות החלטת ממשלת ישראל לכלול את מערת המכפלה וקבר רחל בתכנית לשימור אתרי מורשת נמשכת. הממשלה הפלסטינית הכריזה כי בתשובה להחלטה הישראלית תערוך את ישיבתה הבאה בחברון. "נראה לכולם שהפלסטינים נמצאים באופן רשמי בלב חברון"

במחאה על החלטתה של ממשלת ישראל לכלול את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת, תקיים מחר (שני) הממשלה הפלסטינית את ישיבתה השבועית בחברון ולא במקום ישיבתה הקבוע ברמאללה. מזכיר הממשלה הפלסטינית, ד"ר נעים אבו אל-חומס, אישר את הדיווח ואמר כי הממשלה תתכנס מחר בחברון "כדי להביע את התנגדותה לייהוד המקומות הקדושים לפלסטינים".

מושל חברון, ד"ר חוסיין אל-אערג', אמר כי צעד זה נועד "להראות לכולם כי הפלסטינים נמצאים באופן רשמי בלב חברון" והוא מהווה "תשובה להחלטות הישראליות האחרונות להכליל את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת". הוא הוסיף ואמר כי על פי אמנת ז'נבה והסכם חברון, לישראל "אין זכות לבצע שינויים במבנים הנמצאים באדמות הכבושות".

בימים האחרונים מתנהלים עימותים בחברון על רקע החלטת הממשלה. מפגינים פלסטינים יידו בימים האחרונים אבנים לעבר עמדות צה"ל במספר מוקדים בעיר וחיילי צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הגיע ביום שישי להביע סולידריות עם המאבק הפלסטיני ואמר כי מערת המכפלה היא חלק בלתי נפרד מהשטחים הפלסטינים שנכבשו ב-67'.

פיאד תקף גם את החלטת ממשלת ישראל לכלול את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת ואמר כי כל העם הפלסטיני מאוחד במאבקו נגד ההחלטה. "להחלטה יש השלכות מדיניות מסוכנות, מהן עולה כי השטחים הללו ישראלים בעוד שבכלל מדובר בשטחים פלסטינים שנכבשו ב-67'. זוהי הסיבה המרכזית להתנגדותנו להחלטה הזו", אמר.

בעקבות התפרעויות של הפלסטינים בימים האחרונים, אמר שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו: "החלטת ממשלת ישראל לראות במערת המכפלה ובקבר רחל חלק מאתרי המורשת הינה החלטה טבעית. איך תסביר את הצדק המוחלט במעשה הציוני, איך תסביר את כל רעיון השיבה לארץ האבות, אם אינך רואה באתרים אלו חלק ממורשתך?". השר הוסיף כי "מאז שנת 67, עת חזרה ישראל לאותם חלקי מולדת שצוו לה עוד מימי התנ"ך, אנו מקפידים על פעילות חופשית באתרים לבני כל הדתות. ולכן מי שחותר לשלום צריך לראות בדאגה רבה את תגובת הפלסטינים להכרזתנו על אתרי המורשת. תגובתם מעידה כי בקונסטלציה אחרת בעתיד, אין בכוונתם לשמור על האתרים הקדושים לעם היהודי או לאפשר ליהודים את הגישה אליהם. ככה לא בונים שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully