וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה קלה בשיעור האבטלה: 7.4% לא מועסקים

עומר רבין

28.2.2010 / 13:29

מנתוני הלמ"ס עולה כי 7.4% מכח העבודה נרשמו כבלתי-מועסקים ברבעון הרביעי של 2009, לעומת 7.7% ברבעון השלישי. בחישוב שנתי עלה מספר המובטלים בכאחוז וחצי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים המסכמים שנה מורכבת במיוחד בשוק העבודה הישראלי: מסקר כח האדם של הלמ"ס עולה כי בחישוב שנתי הגיע שיעור הבלתי-מועסקים בישראל בשנת 2009 כולה ל-7.6%, זאת ביחס לנתון אופטימי יותר של 6.1% בשנת 2008 שקדמה לה. לעומת זאת, ברבעון הרביעי של השנה דווקא נרשמה התאוששות מסויימת המשקפת מסויימת לצמיחה גם בשוק העבודה - זאת לאחר ששיעור הבלתי מועסקים בחודשים אוקטובר-דצמבר ירד ל-7.4% לעומת 7.7% ברבעון השלישי.

בסך הכל, נוספו בשנת 2009 למשק 9000 משרות חדשות: מספר הנשים המועסקות גדל ב-21 אלף בעוד מספר הגברים המועסקים ירד בכ-12 אלף. נתון זה יוצר שיוויון נדיר בשוק התעסוקה, במסגרתו אחוז הגברים הבלתי מועסקים שווה בדיוק לאחוז הנשים הבלתי מועסקות ושניהם עומדים על 7.6% מכח העבודה. זאת לעומת שנת 2008, למשל, בה שיעור הנשים הבלתי מועסקות היה גבוה בכאחוז משיעור הגברים המובטלים.

שיעור האבטלה הנמוך ביותר נרשם בתל אביב - שם נמנו 6.8% מכח העבודה על אוכלוסיית הבלתי מועסקים. בירושלים לעומת זאת נרשם שיעור אבטלה גדול בהרבה שעמד על 9.1%. גם בצפון סובלים משיעור אבטלה גבוה של 8.9%. בדרום הגיע שיעור המובטלים ל-7.9% מכח העבודה בסך הכל.

בחלוקה לפי מקצוע, ניתן לזהות ירידה משמעותית באפשרויות התעסוקה למנהלים וירידה בביקוש לעובדים מקצועיים בתעשייה ובבינוי וכן בתחומים אחרים. לעומת זאת, נרשמה עלייה בביקוש לעובדים בלתי מקצועיים וכן לעובדים בעלי מקצועות חופשיים וטכניים. עליה מסויימת נרשמה גם בדרישה לעובדי פקידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully