וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי ביקש חנינה: "כבודו נרמס עד עפר"

גלעד גרוסמן

28.2.2010 / 13:36

הרב בניזרי שהורשע בקבלת שוחד והפרת אמונים ומרצה עונש של ארבע שנות מאסר, כתב בבקשת החנינה שהפנה לנשיא פרס כי ההליך המשפטי נגדו היה "עונש כבד ומרתיע"

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

השר לשעבר שלמה בניזרי, שנידון לארבע שנות מאסר לאחר שהורשע בקבלת שוחד והפרת אמונים, הגיש היום (ראשון) בקשת חנינה לנשיא המדינה, שמעון פרס, ולשר המשפטים יעקב נאמן.

בניזרי הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים כי קיבל מקבלן כוח האדם, משה סלע, כספים וטובות הנאה בזמן כהונתו כשר העבודה והרווחה, בתמורה העביר בניזרי לסלע מידע על מנת לעזור לו בעסקיו. הוא נידון תחילה ל-18 חודשי מאסר, אולם בית המשפט העליון החמיר בעונשו.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יהורם מלכה ואבי חימי, מציינים בבקשה שהשנים הארוכות ועינוי הדין שעבר עד לגזר הדין, לטענתם, יחד עם העונש הכבד שכבר ספג, הם כבר בבחינת "עונש כבד מאד ומרתיע".

"במבחן המציאות - החל מפרסום החשדות נגדו בתקשורת, דרך החקירה ארוכת השנים, וכלה בהליך המשפטי הסבוך שנמשך אף הוא שנים ארוכות ובסופו הרשעתו - התהפכו חייו של הרב בניזרי מן הקצה אל הקצה, שמו הטוב אבד, כבודו וכבוד משפחתו נרמסו עד עפר, הקריירה הפוליטית רבת השנים אותה טיפח בזיעת אפיים אבדה, ובעודו מרצה מאסרו הותיר אחריו משפחה ללא אב, ללא פרנסה, הנושאת על גבה חובות כבדים שנוצרו במהלך ניהול המשפט, כמו גם אלפי תלמידים ואוכלי שולחנו שנותרו ללא יד מכוונת", נכתב בבקשת החנינה.

בניזרי מציין את פעילותו הציבורית רבת השנים וגם את "פעילותו הברוכה בין כתלי הכלא, עת הוא משמש כחזן, מלמד ותורם מניסיונו לאסירים", כנסיבות להקל בעונשו. "הרב בניזרי שירת את הציבור במסירות ובנאמנות משך עשורי שנים והרשעתו אינה מעידה על אופיו כאדם פרטי ואין בה כדי להמעיט מפועלו".

"עונש מהחמורים שידע איש ציבור"

"הרב בניזרי נפל מנכסיו, מצבו הכלכלי קשה מאד, הקרע משמונת ילדיו היא גזרה כבדה מאוד", אמר עו"ד מלכה. "הרב בניזרי קיבל החלטה, כי לפוליטיקה הוא כבר איננו חוזר. עם שחרורו מהכלא בכוונתו להקדיש את חייו ללימוד תורה ולהמשיך את מפעל חייו, כתיבת ספרים וקירוב לבבות ברחבי הארץ ולהמשיך את תרומתו רבת השנים לחברה. אין עוררין, כי עונש זה הוא מהחמורים שידע איש ציבור במדינת ישראל, המהווה תג מחיר לדבריו של השופט לוי, בחברה נורמטיבית בני אדם אינם משולים לתגיות ומכאן שהיה צורך להתחשב במכלול הנסיבות שנוצרו במקרה המיוחד".

לבקשת החנינה מצורפים שורה של מכתבי תמיכה, בהם מכתבים מאת פרופ' אסתר הרצוג, ראש תוכנית אנתרופולוגיה במכללת בית ברל, הפטריארך היווני בירושלים תאופילוס השלישי, ותומכים רבים נוספים.

גורמים בש"ס מסרו בתגובה לבקשת החנינה של בניזרי כי "אנחנו מחזקים את ידיו של הרב שלמה בניזרי ומרבים בתפילה שבקשת החנינה תתקבל. מדובר במהלך שיש בו צדק משפטי, הגיון אנושי ולב יהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully