וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא תחפושת: השקל ממשיך לעשות שרירים

טל לוי

28.2.2010 / 11:33

השקל ממשיך להפגין שרירים: בתוך חודשיים הדולר התחזק מול היורו ב-5%, אך רק ב-0.5% מול השקל. השקל ממשיך להתחזק מול ממוצע סל המטבעות, לשמחתם של יבואני הסחורות

השקל ממשיך להפגין עוצמה מול הדולר: בתוך חודשיים בלבד זינק הדולר מול היורו בכ-5% ל-1.36 דולר ליורו. אולם מול השקל, הצליח המטבע האמריקאי לטפס בקושי ב-0.5% לרמה של 3.796 ביום שישי. במונחים כספיים התחזק הדולר ב-2 אגורות בלבד מול השקל אך במונחים עולמיים התחזק הדולר ב-7 סנט מול היורו. צרותיהן של כמה מדינות החברות באיחוד האירופי והחששות שמא ייאלצו המדינות החברות להירתם לעזרתן ניכרות גם בליש"ט הבריטית שנחלשה מול הדולר ב-4.2%.

לעומת זאת, מול מדינות שאינן חברות בגוש האירופאי הדולר דווקא נחלש: המטבע האמריקאי נחלש ב-3.2% מול היין היפני ומול הפרנק השווייצרי - כך שישראל נמצאת בדיוק בממוצע בין התחזקות הדולר מול גוש היורו ולהיחלשות הדולר מול המטבעות האחרים.

בשבועות האחרונים ממעט בנק ישראל להתערב במסחר בשוק המט"ח: אחת מההנחות בשוק היא שבנק ישראל מתערב במסחר לאו דווקא בשל שער הדולר אלא יותר בשל ערכו של סל המטבעות, המייצג ממוצע גיאומטרי של שערי החליפין של השקל מול 38 המדינות שהן שותפות הסחר של ישראל. הסברה היא שמדובר ברמת סל של 92-91 נקודות.

עם זאת, כעת נסחר הסל כבר ברמה של כ-90 נקודות. ירידתו המתמדת של הסל מתחילת השנה מצביעה על התחזקות השקל מול ממוצע סל המטבעות - דבר המשרת יותר את יבואני הסחורות והשירותים ופחות את היצואנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully