וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הזרוע הצבאית של הבאסקים נעצר בצרפת

טליה שחר

28.2.2010 / 10:55

מנהיג הזרוע הצבאית של ארגון המחתרת הבאסקית ETA נעצר בנורמנדי שבצרפת יחד עם שני חברי ארגון נוספים. הבכיר מבוקש בחשד שהיה מעורב בתכנון התנקשות במלך ספרד חואן קרלוס ב-1997

מכה קשה למחתרת הבאסקית בספרד. מנהיג הזרוע הצבאית של הארגון ETA נעצר היום (ראשון) בצפון צרפת, במהלך פשיטה משותפת של כוחות צרפתים וספרדים, כך מסר שר הפנים הספרדי. האיש, איבון גוגסקוצ'אה, נתפס יחד עם שני בכירים נוספים בארגון. הוא מבוקש על ידי רשויות החוק מאז 1997, לאחר שחברי תאו נחשדו בניסיון להתנקש במלך ספרד חואן קרלוס, במהלך ביקורו במוזיאון גוגנהיים שבעיר בילבאו.

בחודש שעבר נעצרו ארבעה חברי ETA בפורטוגל ובצרפת, ולפני שלושה שבועות החרימה משטרת פורטוגל חצי טון של חומרי נפץ בבית שלפי החשד היה בסיס של הארגון.

גוגסקוצ'אה ושני עמיתיו נעצרו בכפר קאהאן בתוך רכב בעל לוחיות זיהוי מזויפות. החשד נגדם התעורר לאחר שהשלושה שכרו בית בעזרת מסמכי זיהוי מזויפים.

ארגון ETA לוחם למען עצמאות לאזור הבאסקי שבספרד. הממשלה הספרדית חושדת שהוא עומד מאחורי הריגתם של יותר מ-820 בני אדם ב-41 השנים האחרונות. במרץ 2006 הכריז הארגון על הפסקת אש, אך שני פיגועים בחניון בנמל התעופה במדריד חצי שנה אחר כך, גרמו לממשלה להפסיק את שיחות השלום. בשנים האחרונות נחלש כוחו של ETA בשל מעצרי בכירים. למרות זאת, הארגון הצליח לבצע שלוש התקפות קטלניות ב-2009, האחרונה הריגתם של שני שוטרים ספרדים באי מאיורקה בחודש יולי. בדצמבר האחרון העלתה ממשלת ספרד את רמת הכוננות לשתיים מתוך ארבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully