וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת פסגת מדינות אסיה בנפאל נדחתה למחר

רויטרס

4.1.2002 / 12:20

הדחיה - בשל מזג האוויר הקשה שעיכב את טיסת נשיא פקיסטן מסין; חילופי אש בגבול הודו פקיסטן; איסלאמבאד עצרה הלילה 120 קיצוניים איסלאמיים; הבדלנים: לא נפסיק הג'יהאד בקשמיר

פסגת מדינות דרום אסיה בנפאל שאמורה היתה להפתח היום נדחתה למחר בבוקר, לאחר שמזג האוויר הקשה קירקע את טיסתו נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, שהיה אמור להגיע מסין. מושארף הגיע אחר הצהריים לנפאל ועם הגעתו אמר כי לא ברור אם ייפגש עם ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי. רשת "סטאר ניוז" דיווחה כי וג'פאי ביטל את פגישתו שתוכננה למחר עם מושארף.

ועידת שבע המדינות החברות באיגוד מדינות דרום אסיה לשיתוף פעולה אזורי, נערכת בצל המתיחות הגוברת בין שתי מעצמות הגרעין, הודו ופקיסטן. עדי ראיה דיווחו על חילופי אש הלילה בגבול בין שתי המדינות, לא דווח על נפגעים. גורם פקיסטני מסר, כי הודו ממשיכה להזיז כוחות לעמדות קדמיות יותר באזור.

שלטונות פקיסטן עצרו הלילה למעלה מ-120 קיצוניים איסלאמיים. בין העצורים גם פעילים בשני הארגונים לשקאר א-טייבה וג'ייש א-מוחמד, המואשמים על ידי הודו באחריות לפיגוע בפרלמנט ההודי ב-13 בדצמבר. בפיגוע נהרגו 14 בני אדם כולל חמשת הטרוריסטים. הודו בירכה אתמול על פעולות פקיסטן, אך הדגישה כי עליה לבצע פעולות נחרצות יותר נגד הטרור.

דובר מטעם ארגון ג'ייש א-מוחמד גינה את המעצרים, וטען כי הם תוצאה של המשטר הצבאי במדינה וכי הם בוצעו בפקודת ארה"ב. "הפעולות האלה לא יעצרו את הג'יהאד שלנו בקשמיר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully