וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטיידים מחדש: החלה חלוקת ערכות מגן

יהושע בריינר

28.2.2010 / 6:28

פיקוד העורף החל בחלוקת ערכות מגן לאזרחי ישראל. החלוקה החלה בפיילוט באור יהודה וצפויה להימשך כשנתיים. במערכת הביטחון מדגישים כי אין קשר למצב הבטחוני

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגנדלר, עריכה: ענת ברק)

שנה וחצי לאחר שנאספו מידי האזרחים החל היום (ראשון) פיקוד העורף בחלוקה מחודשת של ערכות המגן. במערכת הביטחון מדגישים כי אין קשר בין חלוקת המסכות מחדש לבין המצב הביטחוני או להתפתחויות בנושא הגרעין האירני, אולם ברור שהן בצה"ל והן במערכת הביטחון חשים כי יש צורך כי התושבים יחזיקו בבתיהם ערכות תקינות.

חלוקת ערכות המגן החלה בפיילוט ראשון באור יהודה, כשדואר ישראל חילק את הערכות ללא תשלום לתושבים המקומיים. בשבוע הבא צפויה החלוקה להימשך לשאר יישובי בקעת אונו. החלוקה תתבצע במספר נקודות באור יהודה, כשבניגוד לעבר, הפעם חברה אזרחית תהיה האחראית על החלוקה, כחלק מלקחי פיקוד העורף בשנים האחרונות.

במערכת הביטחון מתכוונים לסיים בתוך כשנתיים את חלוקת המסכות בכל חלקי הארץ, כשעל פי התכנון תחולקנה המסכות על פי איזורי עדיפות. ככל הנראה החלוקה הראשונה תתבצע באיזור גוש דן ותמשך על פי הערכות מצב של מערכת הביטחון. יש לציין כי בערכות החדשות לא יצורפו מזרקי האתרופין המוכרים, זאת לאחר שבמשרד הביטחון הגיעו למסקנה כי מרבית הציבור אינו משתמש בהם, וכי אחזקת המזרקים בבתי האזרחים מביאה לא פעם לשימושים מיותרים שעלולים להעמיד את המזריקים בסכנה.

"ערכות המגן הם גורם חושב בשיפור מוכנות האזרח במצבי חירום", אומרים בצה"ל, "אולם הם רק חלק מדרכי ההתמודדות בעיתות חירום". לערכות יצורפו חוברות הסברה להורים, בו יוסברו בין היתר כיצד לבחור מרחב דירתי מוגן וכן הנחיות נוספות למצבי חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully