וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנסה למנוע הצבת שגריר אמריקאי בדמשק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.2.2010 / 13:48

פגישת הפסגה בין נשיא סוריה, נשיא אירן ומזכ"ל חיזבאללה הביאה את ישראל לבקש מארה"ב שלא להציב שגריר בדמשק. מזה 5 שנים אין שגריר אמריקאי בסוריה

בעקבות הפגישה החמימה שנערכה שלשום בדמשק בין נשיא סוריה בשאר אסד, עמיתו האירני מחמוד אחמדינג'ד ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, דורשת ישראל מארה"ב להקפיא את החלטה לשלוח שגריר חדש לסוריה – כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.

גורמים המקורבים לממשלת ישראל מסרו לכתב העיתון כי הבקשה הועברה באמצעות שר הביטחון אהוד ברק המבקר בוושינגטון בימים אלה וכן באמצעות שליח מיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, ארה"ב השיבה את שגרירה מדמשק לפני חמש שנים, לאחר חיסול ראש ממשלת לבנון דאז רפיק אל-חרירי בלב ביירות. בשבוע שעבר הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה באופן רשמי על מינויו של הדיפלומט הוותיק רוברט פורד לשגריר בדמשק. לפני כשבועיים אישרה סוריה את בקשתה של ארה"ב למנות את פורד, המכהן כיום כסגן השגריר האמריקאי בעירק.

העיתון דיווח עוד כי אחמדינג'ד ונסראללה נועדו למשך זמן רב ודנו באיומים הישראלים לפתוח במלחמה. על פי מקורות אירנים, אחמדינג'ד אמר לנסראללה כי ישראל חוששת מארגון חיזבאללה ומיתר ארגוני ההתנגדות במזרח התיכון ונסראללה השיב לו כי ארגונו ערוך ומוכן להגיב על כל מתקפה ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully