וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה לבנונים חשודים שריגלו למען ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.2.2010 / 16:39

שישה לבנונים נעצרו בחשד שהעבירו לישראל מידע על חיזבאללה. לטענת הארגון מדובר בשתי רשתות שהפעיל המוסד בצפון הארץ ובדרומה. ישראל לא הגיבה על המעצרים

צבא לבנון עצר השבוע שישה חשודים בריגול למען ישראל. החשודים נעצרו בארבע פשיטות והם נחקרים בחשד שהעבירו מידע לישראל על פעילי חיזבאללה ותנועותיהם. לדברי גורם ביטחוני במדינה, ברשות החשודים נמצאו אמצעי תקשורת מתקדמים. ישראל לא הגיבה על המעצרים.

מקור ביטחוני לבנוני מסר לתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", כי צבא לבנון עצר שתי רשתות ריגול שפעלול מען ישראל, אחת מצפון לבנון והשנייה מדרומה. על פי הדיווח, חברי הרשת הדרומית הם חמד ס' ומחמוד ו', אנשי כוחות ביטחון הפנים לשעבר ואילו חברי הרשת הצפונית הם ג'אוודת ח' וסמעאן ס'.

על פי הדיווח ב"אל-מנאר", מעצר הרשתות התבצע לאחר מעקב ארוך ומדוקדק מצד כוחות הביטחון הלבנונים. כעת מנהלים כוחות הביטחון חקירה עם החשודים על מנת לברר מה המשימות שהמוסד הטיל עליהם ואילו דיווחים הם העבירו לישראל. "מנהלת המודיעין בצבא לבנון פועלת בימים אלו כדי לאתר אנשים נוספים שריגלו למען ישראל ולחשוף מכשירי ריגול והאזנה", נמסר.

ביום רביעי התובע הצבאי בלבנון הגיש כתבי אישום נגד שלושה לבנונים באשמת ריגול, במסגרת חקירה הנמשכת כשנה וכוללת 27 בני אדם החשודים שהעבירו מידע לישראל. חיזבאללה קרא להטיל עונש מוות על כל המעורבים בפרשה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully